A 15. Koreai Filmfesztivál fesztivál nyitófilmje az év legjobban várt és legnagyobb sikert aratott koreai mozija: A titokzatos nőt többek között Arany Pálmára is jelölték, és elhozta Cannes-ból a legjobb rendező díját. Park Chan-wook, az Oldboy és A szobalány alkotója ezúttal is zsigerig hatoló, epikus filmmel jelentkezett: a neo-noir egy nyomozóról szól, aki egy mélybe zuhant sziklamászó ügyét igyekszik felderíteni, közben azonban belehabarodik a vonzó és titokzatos özvegybe.
A Friss szekció Dél-Korea legújabb filmjeit hozza el Magyarországra, a válogatás pedig a szokásokhoz híven ezúttal is sokszínű. A Büntetlenül például nagyszabású akciófilm, amelyben nyomozók egy csoportja egy Vietnámba menekült bűnözőt igyekszik hazaszállítani. A csodaország matematikusa a Good Will Huntingot idéző, visszafogott dráma: ebben Dzsiu, a félénk diák barátságot köt az iskola biztonsági őrével, akiről kiderül, hogy egykoron igazi matematikai géniusz volt Észak-Koreában. A Hommage egy bukott rendező önismereti útkereséséről szól: Csivan mindhárom filmje elhasalt a pénztáraknál, így nem képes tető alá hozni a negyediket. Elvállalja tehát a feladatot, hogy restauráljon egy 60-as években készült filmet – a projekt pedig igazi titkokat, lételméleti kérdéseket és nem várt kihívásokat jelent számára. A Kim Minjong bizonyítványa a híresen kompetitív koreai iskolarendszert mutatja be: ez felőröli három barátnő versíró klubját, és egyben a közöttük lévő kapcsolatot is. A Királycsináló izgalmas politikai dráma, melyben a hatalomról vallott felfogás két, azonos oldalon állót is képes egymás ellen fordítani. A Különleges küldemény sztorija a Jason Statham-mozikra hajaz: a főhős titokban futárkodással igyekszik kiegészíteni keresetét, ám a legújabb küldetése őt is meglepi. Egy kisfiút kell eljuttatnia a célig; a gyerekről kiderül, hogy egy 30 milliós bankszámla titkos kódjának a birtokosa. A Menekülés Mogadishuból a szomáliai fővárosban kitört polgárháborút mutatja be a dél-koreai nagykövetségen dolgozók szemszögéből. A Titkok dombja visszafogott dráma a szavak erejéről. A Vadászat annál hangosabb és akciódúsabb: egy kémjátszmába csomagolva tár elénk egy elnöki merényletet. A Vezetékben néhány kisstílű bűnöző szövetkezik egymással, hogy olajat lopjanak egy földalatti alagútból.
Az Arcok szekció hagyományosan Korea valamelyik nagyhatású filmkészítőjének művészetét mutatja be.
Ezúttal Byun Young-joo rendező áll a fókuszban, aki maga is ellátogat a fesztiválra.
Karrierjét operatőrként, valamint a Bariteo Feminista Filmkollektíva alapító tagjaként kezdte, később a nők helyzetét bemutató dokumentumfilmjeivel vált ismertté. 1995-ös, The Murmuring című alkotása civil támogatással valósulhatott meg, ez volt az első független dokumentumfilm, amelyet a koreai mozik műsorra tűztek. A 2000-es években áttért a játékfilmkészítésre, de ezekben a műveiben is fontos maradt számára felhívni a figyelmet a kiszolgáltatott nők helyzetére. Az idei filmfesztiválon két filmet láthatunk tőle: az 1997-es Búbánat című doku azokat az idős nőket mutatja be, akik a második világháború környékén „vigasznők” voltak a japán hadsereg számára, a velük történtek pedig azóta is kísértik őket. A Támasz nélkül című misztikus thrillert 2012-ben mutatták be: ebben egy férfi menyasszonya rejtélyes módon eltűnik, a nyomozás közben pedig kiderül, hogy egykori kedvese talán soha nem volt az, akinek hitte.
A Fókusz szekció egy speciális témára összpontosít: idén a rendkívüli élethelyzetekre. A 69 évesen-ben például egy ilyen korú nő szenved szexuális abúzust, de ezt senki nem hiszi el neki. Az ember, aki vízcseppeket fest egy művész alkotásain keresztül mutatja be, hogyan igyekszik egy fiú megérteni édesapját. A Kjonga lányában egy özvegy és lánya összetett kapcsolata bontakozik ki. A Macskalakótelep helyszíne egy kelet-szöuli lakóház, amit bontásra ítéltek, ám az elhagyatott épületeket macskák szállják meg, akik élete az építkezés közeledtével veszélybe kerül. A szabadságra mentem főhőse egy ötéves ülősztrájk után kezd új életet. A Szing He 1927 az ország legidősebb aktív hírességéről szól, aki a „Nemzeti Dalverseny” legrégebbi műsorvezetője, emellett énekes, humorista, színész és rádiós DJ – de soha nem lehetett akkora sztár, mint szeretett volna. A Tíz hónap középpontjában egy nem várt terhesség áll, amely teljesen felborítja Mira, a húszas éveiben járó játékfejlesztő életét. A Varrólányok azoknak a munkásoknak állít emléket, akik az 1970-ben a dolgozókkal való bánásmód ellen tiltakozva önmagát felgyújtó Cson Theil örökösei.
Cson Theil története felbukkan egy másik alkotásban is: a Cson Theil: A láng örökké lobog című animációs filmet az Extra szekcióban vetítik az Egy sámánasszony történetével együtt. A válogatásban emellett számos animációs rövidfilm és kisfilm nézhető majd. A Bónusz szekció az önismereti, sorsfordító találkozások köré szerveződik. A csigában például a főhősbe villám csap, amelyet követően saját házában találkozik fiatalabbik énjével. A rendező szándéka egy szerelmi történet, melyben az egykori szerelmesek egy filmforgatáson futnak ismét egymásba. A Semmi komoly ugyancsak a szerelem kifürkészhetetlen útjairól szól: egy randiapp Holdújév reggelén sodor össze két reménytelenül magányos lelket. A Talán szerelem igazi romkom, melynek főhőse egy egykori bestselleríró, akin már csak egy románc segíthet. A fesztivál zárófilmje A csoda: Levelek az elnök úrnak című tavalyi mozi, amelyben egy fiatal zseni arra igyekszik rávenni az ország vezetőjét, hogy építtessen vasútállomást kis faluja számára.
A filmes seregszemlét szokás szerint egyéb programok kísérik: beszélgetést szerveznek az Arcok szekció főszereplőjével, Byun Young-joo-val, emellett lesz filmes utcazene, koreai tánc- és dalverseny is.
A filmvetítések Budapesten a Corvin Moziban, Debrecenben pedig az Apolló Moziban lesznek. További részletek az esemény honlapján olvashatóak. A műsor ezen a linken böngészhető.