Will Smith akár már jövőre ott lehet az Oscaron

  • narancs.hu
  • 2022. október 6.

Mikrofilm

Legalábbis a filmje, amelyet most mégis bemutattak, mivel a színészt tíz évre kitiltották a gáláról.

Ahogy arról mi is hírt adtunk, Will Smith az Oscar-pofon után újra munkába állt, egyelőre még csak producerként: cégével ő áll a Briliánsok című sci-fi adaptáció mögött. Hiába nyerte el az Oscar-díjat közvetlenül a botrányos eset után, a balhé hatalmas lyukat ütött hírnevén: több projektjét, így a Netflixnek készülő thrillerét, a Fast and Loose-t is leállították. Hasonló módon parkolópályára került egy, az AppleTV+-ra készülő, már befejezett filmje, az Emancipation, Korábban azt gondolták, ez lehet az Apple idei nagy Oscar-dobása, azonban a pofon után még a bemutatónaptárból is törölték.

Több mint fél évvel az Oscar-gála után azonban a cég úgy döntött, épp eleget jegelték a filmet: bejelentették, hogy még idén decemberben bemutatják, hogy versenyezhessen a jövő évi Oscarért. Alapesetben nem indulnának rossz oddsokkal: az Apple állt a tavalyi győztes CODA mögött is, Smith pedig a legutóbbi legjobb férfi főszereplő kategória győztese. Ráadásul a mozi témája alapján is Oscar-esélyes – kérdés azonban, az Akadémia egy év alatt elfelejti-e története legnagyobb balhéját, és megbocsát-e Will Smithnek annyira, hogy esélyt adjon filmjének.

Antoine Fuqua történelmi thrillere valós eseményeken alapszik: ebben a Will Smith alakította főhős Louisiana mocsárvilágán át menekül rabszolgatartói elől, akik majdnem megölték őt. A The Hollywood Reporter megkérdezett egy csomó Oscar-szavazót, mit gondolnak a film esélyeiről. Van, aki úgy gondolja, túl korai a visszatérés, más érti, hogy a stúdió nem hagyja veszni a pénzét és több száz ember munkáját Smith tette miatt. Összességében a legtöbben úgy nyilatkoztak, esélyt adnak majd a mozinak, de Smith  jelölése „egy pofonnal érne fel az Akadémiának”. A színész ott sem lehet a gálán, hiszen tíz évre kitiltották onnan.

Az Emancipation december 9-én érkezik az AppleTV+-ra.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.