Will Smith akár már jövőre ott lehet az Oscaron

  • narancs.hu
  • 2022. október 6.

Mikrofilm

Legalábbis a filmje, amelyet most mégis bemutattak, mivel a színészt tíz évre kitiltották a gáláról.

Ahogy arról mi is hírt adtunk, Will Smith az Oscar-pofon után újra munkába állt, egyelőre még csak producerként: cégével ő áll a Briliánsok című sci-fi adaptáció mögött. Hiába nyerte el az Oscar-díjat közvetlenül a botrányos eset után, a balhé hatalmas lyukat ütött hírnevén: több projektjét, így a Netflixnek készülő thrillerét, a Fast and Loose-t is leállították. Hasonló módon parkolópályára került egy, az AppleTV+-ra készülő, már befejezett filmje, az Emancipation, Korábban azt gondolták, ez lehet az Apple idei nagy Oscar-dobása, azonban a pofon után még a bemutatónaptárból is törölték.

Több mint fél évvel az Oscar-gála után azonban a cég úgy döntött, épp eleget jegelték a filmet: bejelentették, hogy még idén decemberben bemutatják, hogy versenyezhessen a jövő évi Oscarért. Alapesetben nem indulnának rossz oddsokkal: az Apple állt a tavalyi győztes CODA mögött is, Smith pedig a legutóbbi legjobb férfi főszereplő kategória győztese. Ráadásul a mozi témája alapján is Oscar-esélyes – kérdés azonban, az Akadémia egy év alatt elfelejti-e története legnagyobb balhéját, és megbocsát-e Will Smithnek annyira, hogy esélyt adjon filmjének.

Antoine Fuqua történelmi thrillere valós eseményeken alapszik: ebben a Will Smith alakította főhős Louisiana mocsárvilágán át menekül rabszolgatartói elől, akik majdnem megölték őt. A The Hollywood Reporter megkérdezett egy csomó Oscar-szavazót, mit gondolnak a film esélyeiről. Van, aki úgy gondolja, túl korai a visszatérés, más érti, hogy a stúdió nem hagyja veszni a pénzét és több száz ember munkáját Smith tette miatt. Összességében a legtöbben úgy nyilatkoztak, esélyt adnak majd a mozinak, de Smith  jelölése „egy pofonnal érne fel az Akadémiának”. A színész ott sem lehet a gálán, hiszen tíz évre kitiltották onnan.

Az Emancipation december 9-én érkezik az AppleTV+-ra.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.