Trump nem várta meg, hogy kirúgják a színészcéhből

  • narancs.hu-MTI
  • 2021. február 5.

Mikrofilm

Kilépett.

Donald Trump lemondott tagságáról a hollywoodi színészcéhben (SAG-AFTRA), miután a szervezet kilátásba helyezte az előző amerikai elnök kizárását a Capitolium több halálos áldozatot követelő január 6-i ostromában játszott szerepe miatt.

 "Nem kívánok tagja lenni a továbbiakban a céhnek" - írta Trump a szervezet elnökének, Gabrielle Carterisnek címzett csütörtöki levelében, amelyet a céh közzétett. "Ebben a levélben tájékoztatom tehát a SAG-AFTRA-ból való azonnali kilépésemről" - írta Trump, aki 1989 óta volt tagja a szervezetnek.

Trump üzenetére reagálva a céh rövid közleményt adott ki, amelyben azt írta: "Köszönjük".

A színészcéh igazgatótanácsa a múlt hónapban úgy ítélte meg, hogy fenn áll az alapos gyanúja annak, hogy Trump megsértette a tagságra vonatkozó irányelveket a Capitolium január 6-i ostromában játszott szerepével. A céh szerint Trump "félreinformálásra épülő meggondolatlan kampányt folytatott, amelynek célja az újságírók, köztük számos SAG-AFTRA tag hiteltelenítése és végső soron biztonságának fenyegetése volt".

Az ügyet egy fegyelmi bizottság vizsgálta volna, ám Trump a levelében közölte, hogy nem kíván részt venni egy ilyen jellegű meghallgatáson.

Trump levelében egyébként számba vette eddigi filmes és televíziós szerepléseit, kiemelve a Reszkessetek, betörők! 2.: Elveszve New Yorkban, a Zoolander, a trendkívüli, a Kaliforniába jöttem és a The Apprentice című produkciókat.

A hollywoodi színészcéh tagságának elvesztése senkit sem gátol a további szereplésekben, de a legtöbb nagy produkció tartja magát a szakszervezettel kötött szerződésekhez és kizárólag tagokat alkalmaz.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.