Film

Tudsz titkot tartani?

  • 2019. december 28.

Mikrofilm

Romkomot csak jó forgatókönyvből volna szabad csinálni. A zsánerben annyi a klisé, a kiüresedett fordulat, az ezerszer látott karakter, hogy a dögunalomtól csak mindezek átértékelése, kifordítása, új energiákkal való feltöltése mentheti meg. Itt a repülőn pánikba eső ifjú marketinges lány a mellette ülő utastársra zúdítja élete minden titkát és ki nem beszélt traumáját, majd erről a véletlenül igen jóképű utastársról kiderül, hogy véletlenül éppen azt a vállalatot irányítja, amelynél az őszinteségi rohamot elszenvedett munkaerő dolgozik (véletlenül). A főnök-beosztott románc már a némafilm hőskorában sem volt új, jelen dolgozat szerzői­nek pedig eszük ágában sincs legalább idézőjelbe tenni a százéves dramaturgia szerint felépített szüzsét. Hiába káromkodnak folyton vagy társalognak a szexuális kielégítés helyes metódusáról, az obligát egymásra találás menete a régi kerékvágásból ki nem döccen, csak arra ügyelnek az alkotók, hogy kipipálják az összes romantikus közhelyet.

Romkomot csak jó színészekkel volna szabad csinálni. Itt a főszerepben Alexandra Daddario, egy szappanopera-szereplőből némi meztelenkedés segítségével mozis karrierre váltott címlaplány pillogtatja valószínűtlenül kék szemét, s próbál hivatali szürke egérkének látszani. Nehéz lehetett hozzá castingolni egy még nála is súlytalanabb partnert, de megoldották. Minden mondat fájdalmasan hamis, minden gesztus külsőséges, a legcsekélyebb meglepetéstől is mentes történet sivatagi unalmát nem oldják értékelhető poénok sem.

Forgalmazza az ADS Service

 

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.