Film

Tudsz titkot tartani?

  • 2019. december 28.

Mikrofilm

Romkomot csak jó forgatókönyvből volna szabad csinálni. A zsánerben annyi a klisé, a kiüresedett fordulat, az ezerszer látott karakter, hogy a dögunalomtól csak mindezek átértékelése, kifordítása, új energiákkal való feltöltése mentheti meg. Itt a repülőn pánikba eső ifjú marketinges lány a mellette ülő utastársra zúdítja élete minden titkát és ki nem beszélt traumáját, majd erről a véletlenül igen jóképű utastársról kiderül, hogy véletlenül éppen azt a vállalatot irányítja, amelynél az őszinteségi rohamot elszenvedett munkaerő dolgozik (véletlenül). A főnök-beosztott románc már a némafilm hőskorában sem volt új, jelen dolgozat szerzői­nek pedig eszük ágában sincs legalább idézőjelbe tenni a százéves dramaturgia szerint felépített szüzsét. Hiába káromkodnak folyton vagy társalognak a szexuális kielégítés helyes metódusáról, az obligát egymásra találás menete a régi kerékvágásból ki nem döccen, csak arra ügyelnek az alkotók, hogy kipipálják az összes romantikus közhelyet.

Romkomot csak jó színészekkel volna szabad csinálni. Itt a főszerepben Alexandra Daddario, egy szappanopera-szereplőből némi meztelenkedés segítségével mozis karrierre váltott címlaplány pillogtatja valószínűtlenül kék szemét, s próbál hivatali szürke egérkének látszani. Nehéz lehetett hozzá castingolni egy még nála is súlytalanabb partnert, de megoldották. Minden mondat fájdalmasan hamis, minden gesztus külsőséges, a legcsekélyebb meglepetéstől is mentes történet sivatagi unalmát nem oldják értékelhető poénok sem.

Forgalmazza az ADS Service

 

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.