Film

Tudsz titkot tartani?

  • 2019. december 28.

Mikrofilm

Romkomot csak jó forgatókönyvből volna szabad csinálni. A zsánerben annyi a klisé, a kiüresedett fordulat, az ezerszer látott karakter, hogy a dögunalomtól csak mindezek átértékelése, kifordítása, új energiákkal való feltöltése mentheti meg. Itt a repülőn pánikba eső ifjú marketinges lány a mellette ülő utastársra zúdítja élete minden titkát és ki nem beszélt traumáját, majd erről a véletlenül igen jóképű utastársról kiderül, hogy véletlenül éppen azt a vállalatot irányítja, amelynél az őszinteségi rohamot elszenvedett munkaerő dolgozik (véletlenül). A főnök-beosztott románc már a némafilm hőskorában sem volt új, jelen dolgozat szerzői­nek pedig eszük ágában sincs legalább idézőjelbe tenni a százéves dramaturgia szerint felépített szüzsét. Hiába káromkodnak folyton vagy társalognak a szexuális kielégítés helyes metódusáról, az obligát egymásra találás menete a régi kerékvágásból ki nem döccen, csak arra ügyelnek az alkotók, hogy kipipálják az összes romantikus közhelyet.

Romkomot csak jó színészekkel volna szabad csinálni. Itt a főszerepben Alexandra Daddario, egy szappanopera-szereplőből némi meztelenkedés segítségével mozis karrierre váltott címlaplány pillogtatja valószínűtlenül kék szemét, s próbál hivatali szürke egérkének látszani. Nehéz lehetett hozzá castingolni egy még nála is súlytalanabb partnert, de megoldották. Minden mondat fájdalmasan hamis, minden gesztus külsőséges, a legcsekélyebb meglepetéstől is mentes történet sivatagi unalmát nem oldják értékelhető poénok sem.

Forgalmazza az ADS Service

 

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.