Animációs film

Jégvarázs 2

  • Szabó Ádám
  • 2019. december 28.

Mikrofilm

A szeretet bármire képes! – muszáj ezt tisztáznunk, hátha valaki lemaradt volna az első részről, esetleg életében nem látott még Disney-mesét. A kedvükért azért a folytatásban is megismétlik ezt a bölcsességet, egyrészt azért, mert nem lehet elégszer elmondani, másrészt azért, mert enélkül alig szólna valamiről a Jégvarázs 2, amelynek elkészülte mellett az első epizód eszelős sikerén kívül nem sok szólt – ez persze önmagában is több mint nyomós érv.

Hogy ez a Disney már nem az a Disney, ami évtizedekkel ezelőtt volt, arra jelen franchise a legjobb példa. Hol van már a tétova útkeresés, hol vannak az esetlen-esendő főhősök, amelyekkel néha luftot rúgott, máskor nagyon is elkapta szívünket a stúdió! A Jégvarázs igazi, patikamérlegen mért animáció, amelyben minden dal, már eleve plüssfigurának készült állat és visszafogott poén azért kerülhetett be, mert a statisztikák és fókuszcsoportos eredmények ismeretében a producerek úgy látták jónak. A kísérlet sikerült: animációs film azóta sem ért el nagyobb bevételt. S most itt a folytatás!

A sztori ezúttal múltbeli emlékek és sérelmek körül bonyolódik: a főszereplő hercegnő páros felfedezi, hogy szeretett városkájukat veszély fenyegeti. A megoldást még korábban elhunyt szüleik egyik esti meséje rejti: a közeli erdőt a négy természeti erő szelleme meg az ezeket imádó kvázi indiánok lakják, akikkel még a főhősök nagyapja rúgta össze a port. Még szerencse, hogy velük ellentétben a mai fiatalok már tisztában vannak a cikk elején említett axiómával.

Forgalmazza a Fórum Hungary

 

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.