Film

Vita és Virginia – Szerelmünk története

  • 2019. szeptember 15.

Mikrofilm

A hírhedt nőcsábász nagyon is tudatosan megtervezett közeledését ezúttal nem csak az újabb hódítás édes izgalma vezeti. Őszintén vágyja a végül megszerzett szerető közelségét, óvatosan kivívott érintését – bár élvezi is a fölötte nyert érzelmi befolyást. Csak saját promiszkuus késztetéseit nem tudja uralni, így végül durván megsebzi imádata tárgyát. Aki viszont szeretője megjelenése előtt a testi szerelmet nem is ismerte. Nehezen, de teljesen odaadja magát csábítójának, s a szeretett lény elpártolásának traumáján csak úgy tud továbblépni, ha azt, amit hűtlen kedvese jelentett néki, műalkotásként újrafogalmazza.

Virginia Woolf és a szintén, bár nem ugyanazon a színvonalon irodalmár Vita Sackville-West (ő volna a csábító) szerelmi kapcsolatáról, s kettőjük levelezésének színművé fogalmazott kivonatát felhasználva ezt a romantikus szüzsét sikerült filmre vinni. Korhű benne minden, a szoknya helyett viselt bricsesznadrágtól az engedelmes feleségszerep helyett felvállalt női öntudatig, csak éppen az Orlando az affér idején erősen középkorú, határozott arcvonású szerzője ábrándos tekintetű, huszonéves fotómodell, akinek szeme az elején könnybe lábad s aztán úgy marad végig. A filmeseket Woolfból csak a túl sokszor megénekelt érzelmi instabilitás érdekli (az, úgymond, filmszerű), míg az írói zsenialitás felszínes felemlegetése puszta hatáselem egy túlbonyolított (és túljátszott), mégis csak igen vékony tanulsággal szolgáló filmben, amely harcos feminista kiáltványnak feltüntetett ponyvaregény.

Forgalmazza az ADS Service

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.