Mától látható a Will Ferrell-lel és Rachel McAdamsszel készült játékfilm az Euróvíziós Dalfesztiválról

  • narancs.hu
  • 2020. június 26.

Mikrofilm

Az előzetes alapján a vígjátékban egy erőltetett paródia lehetősége ugyanúgy benne van, mint egy tényleg szórakoztató vígjátéké.

Péntektől látható a Will Ferrell-lel és Rachel McAdamsszel készített játékfilm az Eurovíziós Dalfesztiválról.

Ferrell és McAdams a film főszereplőjeként a dalverseny egy fiktív párosának bőrébe bújik az Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga című komédiában, amely a világ legnagyobb élő zenei tévéshow-ját ünnepli. A két világsztár az Izlandot képviselő Fire Saga duót játssza.
A film zenéjéért Savan Kotecha felelt, aki korábban olyan popsztárokkal dolgozott együtt, mint Ariana Grande, Demi Lovato vagy Ellie Goulding.
A történet a világjárvány miatt idén elmaradt dalverseny szokásos szabályait követi, minden országot egy-egy előadó képvisel a maga dalával. Kotecha olyan szakembereket gyűjtött maga köré, akik közül sokan valóban dolgoztak egy-egy eurovíziós produkción, a dalok és a színpadi előadások így "olyanok, mintha tényleg esélyük lenne nyerni" – mondta a zenei rendező a BBC-nek.
A filmet David Dobkin rendezi, akinek többek között az Ünneprontók ünnepét is köszönhettük. Az előzetes alapján a vígjátékban egy erőltetett paródia lehetősége ugyanúgy benne van, mint egy tényleg szórakoztató vígjátéké – akárhogy is lesz, abban biztosak lehetünk, hogy nemcsak rövidebb, de tartalmasabb is lesz, mint a valódi hangversenyt végigülni – írtuk korábbi beharangozónkban.

EUROVÍZIÓS DALFESZTIVÁL: A Fire Saga története | Hivatalos előzetes | Netflix

Két feltörekvő zenész, Lars (Will Ferrell) és Sigrit (Rachel McAdams) megkapják életük nagy lehetőségét: képviselhetik országukat a világ legnagyobb dalfeszt...

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.