A közmédiának nem kellett, Will Ferrel paródiát csinált belőle
Eurovision-Song-Contest-The-Story-of-Fire-Saga_top_story_lead.jpg
Eurovíziós Dalfesztivál: A Fire Saga története

A közmédiának nem kellett, Will Ferrel paródiát csinált belőle

Mikrofilm

Nemsokára kiderül, érdemes-e az olyan viccekkel viccelni, mint az Eurovízió.

A közmédia egy ideig nemzeti ego-kérdést kreált belőle - majd amikor így sem jött az áttörés, inkább megsértődött és hátat fordított neki. Ez az Eurovíziós Dalfesztivál, amit tényleg csak annyira kell komolyan venni, mint az azon induló válogatott jelmezes dalnoknőket és dalnokokat.

Will Ferrell komikus meg is látta a humort a dologban: tanulmányútra ment a 2018-as lisszaboni döntőre, az élményeiből pedig Andrew Steele segítségével megírta az Eurovíziós Dalfesztivál: A Fire Saga története című vígjáték forgatókönyvét. Csak emlékeztetőül: a 2018-as dalfesztivált az izraeli Netty nyerte Toy című dalával, melynek jelentős részében csirkehangokat utánoz.

Az Eurovíziós Dalfesztivál: A Fire Saga története egy izlandi pop-duóról szól (Will Ferrel és Rachel McAdams alakításában), akik esélyt kapnak arra, hogy országukat képviseljét a seregszemlén. A remeknek tűnő lehetőséggel persze csőstül érkezik a baj is: a szigorú apa (Pierce Brosnan) kiakad, hogy tékozló fia az elég világ előtt megszégyeníti; de a dalfesztivál próbára teszi a páros barátságát ugyanúgy, mint Ferrell karakterének férfiasságát.

A filmet David Dobkin rendezi, akinek többek között az Ünneprontók ünnepét is köszönhettük. Az előzetes alapján a vígjátékban egy erőltetett paródia lehetősége ugyanúgy benne van, mint egy tényleg szórakoztató vígjátéké - akárhogy is lesz, abban biztosak lehetünk, hogy nemcsak rövidebb, de tartalmasabb is lesz, mint a valódi hangversenyt végigülni.

A film június 26-án érkezik a Netflixre.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.