Lassan abba a szakaszába ér a 2026-os választási kampány, amikor már gyakran fogják kimondani a Stúdióban Ülő Szakértők, hogy finisben van. Sok változást nem fogunk érzékelni, hiszen valójában úgy 2006 óta folyamatos kampány van Magyarországon, amit csak tovább súlyosbított a kiépült NER konstans plakátkampánya az ország boldogulásának épp aktuális akadályozóiról, de az talán várható, hogy letisztul, mi is lesz a Fidesz üzenete. Már csak azért is érdekes kérdés ez, mert idén először tudhatjuk meg, milyen víziói vannak Orbán Balázsnak kampányfőnökként.
És persze egybehangzó híresztelések szerint azért ebben a kampányban a szokásosnál is vaskosabban lesz benne Orbán Viktor, tehát végre megismerhetjük a miniszterelnök lelkivilágát is.
Az október végi állás szerint lehangoló az ajánlat, legalábbis írni-olvasni tudó emberként elég nehéz mást mondani. Bár voltak egészen izgalmas hírek arról, hogy a nagyobbik Orbán tavaly Kötcsén kiadta, hogy bele kell állni a szakpolitikai vitákba – bizonyára ennek lett az eredménye egy modern „el lehet innen menni”, illetve a magyar politikatörténet legnagyobb buzizása a Pride sikertelen betiltása előtt –, de a maga módján az is kifejezetten előremutató, hogy megindult a jó hírekkel kampányolás, amivel elvileg a kormánynak köszönhető sikereket hangosították fel. A Fidesz számára kevésbé dicsőséges viták után már csak az a szerencsétlen Takács Péter államtitkár vívogat ilyeneket, akit egyszer kiküldtek az ATV-be dagonyázni a tiszás Kulja Andrással; jó hír pedig a kifejezetten a jó hírek összegyűjtésére szolgáló kormányzati honlap alapján utoljára augusztus 28-án történt ebben az országban.
A mérések bizonyára azt mutatták, hogy az emberek nem mozgósíthatók olyan könnyedén az olyan hatalmas eredményekkel, mint az árstop meghosszabbítása vagy a korábban kiutalt családi pótlék tanévkezdés előtt, hiszen ezek az őrületes sikerek egyrészt semmiféle küzdelmet nem igényeltek valójában egy-egy rendelet meghozásán túl, másrészt a legnagyobb siker velük kapcsolatban legfeljebb az, hogy továbbra is a csőd szélén táncol pár magyar család a teljes összeomlás helyett. A Fidesz erre a semmiben lebegésre találta ki a propagandagépezetét, amelynek a dolga nem annak a bemutatása, hogy milyen remek víziókkal rendelkezik a kormány és micsoda munkát tett bele eddig, hanem az, hogy még ez a kevés is eltűnhet, ha nem ők irányítanak mindent, lehetőleg kétharmaddal, de inkább négyötöddel.
Erről szólt a menekültválság, ahol a kormány narratívája szerint az ellenzéki pártok egytől egyig arra gyúrtak, hogy zavaró bőrszínű sorozaterőszakolókkal népesítsék be a békés magyar vidéket; és persze ki tudná elfelejteni azt a pár hónapot, amikor kiderült, hogy Márki-Zay Péteren keresztül Gyurcsány Ferencig az ellenzék küldené Ukrajnába meghalni ezt a sok derék magyar embert, miközben elvenné az állami szerepvállalások legfontosabbikát, a rezsicsökkentést.
Ezek a kampánytémák általában azért részben tartalmaztak igazságot, még ha nem is sokat.
Menekültválság tényleg volt, Ukrajnában is van háború, miközben ilyen-olyan módon azért több politikus is utalt arra, hogy a rezsicsökkentéssel ebben a formában gondok vannak – ez utóbbi olyannyira igaz volt, hogy a 2022-es győzelme után maga a kormány módosított rajta úgy, hogy a medencefűtést már ne feltétlenül az adófizetők állják.
A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!



