Még 2011-ben volt Orbán Viktornak egy mondása: „Ahogy a németek mondják: a német katona a gombjáig német gyártmány. Ezt szeretném látni Magyarországon is.” Úgy tudjuk, volt már erre példa, rá is fáztunk rendesen. Mert igaz ugyan, hogy irtó jó harci bicikliket csinált a Weiss Manfréd, és Győrben is faja harckocsikat gyártottak (Toldi, Turán, Botond), de már akkor is tisztán látszott, hogy ezek a holmik csak arra jók, hogy parádézzanak a díszszemlén.
Ne legyenek illúzióink. Kis túlzással Gábor Áron rézágyúja volt talán az utolsó olyan magyar katonai felszerelés, amit komolyan vett az ellen. Nem így Orbán. Megszokhattuk (meg lehet ezt szokni?), ha ő valamit a fejébe vesz, az – persze a hozzá illő kispályás módon – előbb-utóbb megvalósul.
|
Ez lehetett az oka, hogy 2011-ben el is készült a magyar fejlesztésű, Komondor nevű harci jármű például, most pedig a Komondor 2.0 terve, amiből mindjárt kettőt szeretnének gyártani. Mi sem egyszerűbb – ahogy a gyártó cég vezérigazgatója nyilatkozta, „nem olyan nagy ördöngösség páncélautót csinálni”. És ha ő mondja, biztosan így van, Orbán Viktor sem gondolhatta másképp.
Ne higgyék, hogy nem szurkolunk a Komondornak, mi lennénk a legbüszkébbek, ha a legközelebbi tisztavatáson már egy ilyenből integetne Orbán és Hende, vagy hogy az amcsik miatta fontolgatnák a teljes járműcserét a seregben. Csakhogy láttunk mi már magyar fejlesztésű, 330 lóerős Barkast V8-as motorral, meg Lada limuzint, vagyis reggelig sorolhatnánk azokat a „magyar” járműveket, amiket szintén nem volt olyan ördöngösség megcsinálni. Sajna csak arra voltak jók, hogy menőzni lehessen velük a falunapon.