A vad Komondor visszatér – Magyar harckocsit a magyar bakának!

  • narancsblog
  • 2013. augusztus 21.

Narancsblog

Ne higgyék, hogy nem szurkolunk a Komondornak, mi lennénk a legbüszkébbek, ha a legközelebbi tisztavatáson már egy ilyenből integetne Orbán és Hende.

Még 2011-ben volt Orbán Viktornak egy mondása: „Ahogy a németek mondják: a német katona a gombjáig német gyártmány. Ezt szeretném látni Magyarországon is.” Úgy tudjuk, volt már erre példa, rá is fáztunk rendesen. Mert igaz ugyan, hogy irtó jó harci bicikliket csinált a Weiss Manfréd, és Győrben is faja harckocsikat gyártottak (Toldi, Turán, Botond), de már akkor is tisztán látszott, hogy ezek a holmik csak arra jók, hogy parádézzanak a díszszemlén.

Ne legyenek illúzióink. Kis túlzással Gábor Áron rézágyúja volt talán az utolsó olyan magyar katonai felszerelés, amit komolyan vett az ellen. Nem így Orbán. Megszokhattuk (meg lehet ezt szokni?), ha ő valamit a fejébe vesz, az – persze a hozzá illő kispályás módon – előbb-utóbb megvalósul.

false

Fotó: MTI – Koszticsák Szilárd

Ez lehetett az oka, hogy 2011-ben el is készült a magyar fejlesztésű, Komondor nevű harci jármű például, most pedig a Komondor 2.0 terve, amiből mindjárt kettőt szeretnének gyártani. Mi sem egyszerűbb – ahogy  a gyártó cég vezérigazgatója nyilatkozta, „nem olyan nagy ördöngösség páncélautót csinálni”. És ha ő mondja, biztosan így van, Orbán Viktor sem gondolhatta másképp.

Ne higgyék, hogy nem szurkolunk a Komondornak, mi lennénk a legbüszkébbek, ha a legközelebbi tisztavatáson már egy ilyenből integetne Orbán és Hende, vagy hogy az amcsik miatta fontolgatnák a teljes járműcserét a seregben. Csakhogy láttunk mi már magyar fejlesztésű, 330 lóerős Barkast V8-as motorral, meg Lada limuzint, vagyis reggelig sorolhatnánk azokat a „magyar” járműveket, amiket szintén nem volt olyan ördöngösség megcsinálni. Sajna csak arra voltak jók, hogy menőzni lehessen velük a falunapon.

Figyelmébe ajánljuk

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.

Fideszes nagymenőknek is feladhatja a leckét a választókerületek átvariálása

Egy miniszter, egy miniszterhelyettes, valamint a kormányszóvivő számára is új feladat lesz megnyernie a körzetét Pest megyében, amennyiben jelöltek lesznek 2026-ban is. Az pedig egyáltalán nem biztos, hogy az ellenzéket akkora csapás érheti, mint elsőre látszik. Megvizsgáltuk a fővárostól északra eső, a Fidesz által átrajzolni tervezett választókerületek helyzetét.