Olvasónk szerint nem hátulról lepi meg Szent László lovát a repülő angyal

  • 2014. szeptember 1.

Olvasói levelek

Az Alföldi Legendárium Klaszter elnöke kommentben tette közzé véleményét fenti tárgyú cikkünkről, melyből szerintük tiszteletlenség, műveletlenség és szánalmas emberi hozzáállás sugárzik.

Tisztelt Cím!

Nagy tiszteletlenség, műveletlenség és szánalmas emberi hozzáállás sugárzik a cikkből!

Az Alföldi Legendárium Klaszter és a Földművelésügyi Minisztérium közös virágkompozíciója az Alföldet mutatja be. A Szent László füve legendában a király a betegség (dögvész) ellen hív Isteni segítséget, amit az angyal hoz el, s mutatja meg az irányt a megoldáshoz. Sajnálom, hogy fogalma sincs egy 3 dimenziós alkotás olyan perspektívában történő ábrázolásáról, amit olyan kivitelezéssel kell létrehozni, hogy az oldalról rálátó közönség ne az angyal lenyilazását érzékelje, ezért az Szent László mögött száll alá. A király által kilőtt nyíl földbe fúródásával talál rá a gyógyírre, mellyel meggyógyítja a seregét és a népet. A tűzvörös lovon ülő lovas a harc szimbóluma (jelenések könyve), ugyanis a király a betegség ellen harcol. A hófehér korona alatt található alföldi szimbólumokat pedig a koronai szentség óvja, s helyezi az értékeket a figyelem középpontjába.

Szomorú, hogy egy műalkotásból mit tud kiforgatni a rosszindulat.

Kérem, szíveskedjen a cikket helyesbíteni, ugyanis az megszentségtelení a magyar nemzeti értékeket! Ez nem politika, hanem művészet, ha nem tűnt volna fel!

Tisztelettel:

Varga András
Elnök

Alföldi Legendárium Klaszter

false

 

Fotó: MTI

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.