Olvasónk szerint nem hátulról lepi meg Szent László lovát a repülő angyal

  • 2014. szeptember 1.

Olvasói levelek

Az Alföldi Legendárium Klaszter elnöke kommentben tette közzé véleményét fenti tárgyú cikkünkről, melyből szerintük tiszteletlenség, műveletlenség és szánalmas emberi hozzáállás sugárzik.

Tisztelt Cím!

Nagy tiszteletlenség, műveletlenség és szánalmas emberi hozzáállás sugárzik a cikkből!

Az Alföldi Legendárium Klaszter és a Földművelésügyi Minisztérium közös virágkompozíciója az Alföldet mutatja be. A Szent László füve legendában a király a betegség (dögvész) ellen hív Isteni segítséget, amit az angyal hoz el, s mutatja meg az irányt a megoldáshoz. Sajnálom, hogy fogalma sincs egy 3 dimenziós alkotás olyan perspektívában történő ábrázolásáról, amit olyan kivitelezéssel kell létrehozni, hogy az oldalról rálátó közönség ne az angyal lenyilazását érzékelje, ezért az Szent László mögött száll alá. A király által kilőtt nyíl földbe fúródásával talál rá a gyógyírre, mellyel meggyógyítja a seregét és a népet. A tűzvörös lovon ülő lovas a harc szimbóluma (jelenések könyve), ugyanis a király a betegség ellen harcol. A hófehér korona alatt található alföldi szimbólumokat pedig a koronai szentség óvja, s helyezi az értékeket a figyelem középpontjába.

Szomorú, hogy egy műalkotásból mit tud kiforgatni a rosszindulat.

Kérem, szíveskedjen a cikket helyesbíteni, ugyanis az megszentségtelení a magyar nemzeti értékeket! Ez nem politika, hanem művészet, ha nem tűnt volna fel!

Tisztelettel:

Varga András
Elnök

Alföldi Legendárium Klaszter

false

 

Fotó: MTI

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.