Olvasónk szerint nem hátulról lepi meg Szent László lovát a repülő angyal

  • 2014. szeptember 1.

Olvasói levelek

Az Alföldi Legendárium Klaszter elnöke kommentben tette közzé véleményét fenti tárgyú cikkünkről, melyből szerintük tiszteletlenség, műveletlenség és szánalmas emberi hozzáállás sugárzik.

Tisztelt Cím!

Nagy tiszteletlenség, műveletlenség és szánalmas emberi hozzáállás sugárzik a cikkből!

Az Alföldi Legendárium Klaszter és a Földművelésügyi Minisztérium közös virágkompozíciója az Alföldet mutatja be. A Szent László füve legendában a király a betegség (dögvész) ellen hív Isteni segítséget, amit az angyal hoz el, s mutatja meg az irányt a megoldáshoz. Sajnálom, hogy fogalma sincs egy 3 dimenziós alkotás olyan perspektívában történő ábrázolásáról, amit olyan kivitelezéssel kell létrehozni, hogy az oldalról rálátó közönség ne az angyal lenyilazását érzékelje, ezért az Szent László mögött száll alá. A király által kilőtt nyíl földbe fúródásával talál rá a gyógyírre, mellyel meggyógyítja a seregét és a népet. A tűzvörös lovon ülő lovas a harc szimbóluma (jelenések könyve), ugyanis a király a betegség ellen harcol. A hófehér korona alatt található alföldi szimbólumokat pedig a koronai szentség óvja, s helyezi az értékeket a figyelem középpontjába.

Szomorú, hogy egy műalkotásból mit tud kiforgatni a rosszindulat.

Kérem, szíveskedjen a cikket helyesbíteni, ugyanis az megszentségtelení a magyar nemzeti értékeket! Ez nem politika, hanem művészet, ha nem tűnt volna fel!

Tisztelettel:

Varga András
Elnök

Alföldi Legendárium Klaszter

false

 

Fotó: MTI

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”