TILTAKOZÁS

  • 2012. november 4.

Olvasói levelek

A Minőségi Újságírásért Alapítvány által felkért zsűri a 2012. júliusban megjelent cikkek közül Az igazi Vegyépszer-sztori című írásukért Brückner Gergelynek és Halaska Gábornak, a Figyelő munkatársainak ítélte a Minőségi Újságírásért díjat. Erről hirdetésben a Magyar Narancs 2012. szeptember 13-i számában tájékoztatta az olvasókat.

Sajnálatos módon a szerzőpáros az újságírás legalapvetőbb szabályát mulasztotta el: nem kereste meg a cikkében érintett társaságokat, dr. Seprényi Sándor urat a Vegyépszer Hungáriánál, Molnár Krisztina ügyvezető aszszonyt a Virexnél. Sőt, a cikkben említett Vegyépszer Hungária egyik kisebbségi tulajdonos cégét irányító Nagy Elek urat is csak e-mailben - őt sem, ahol dolgozik - keresték állítólag, amely e-mail bizonyítottan sohasem érkezett meg a címzetthez.

A hibát a Figyelő hetilap is sajnálatosnak tartotta, kompromisszumos megoldásként egy hasonló terjedelmű interjú jelent meg az augusztus 10-i, 32. lapszámban a Vegyépszer Hungária vezérigazgatójával, ahol a cikkben a néhány hitelező által megfogalmazott vádakra, melyeknek az újságírók sajnálatos módon ellenőrzés nélkül hitelt adtak, az összes lényeges felvetésre válaszolhatott. Ezzel - peren kívül - mindkét fél lezártnak tekinthette az ügyet.

A cikk a fentiek alapján nyilvánvalóan nem felel meg a díj odaítélése kritériumainak: "a tárgyilagosság és a pontos mérlegelés kritériumainak", valamint kifejezetten "sértő és dehonesztáló" azáltal, hogy mások szájába adva gyanúsítgat, feltételez, úgy, hogy az abban érintett fél álláspontját nem írja le.

Sajnálatosnak tartjuk, hogy a díjazottak a fenti tényekről nem tájékoztatták a zsűrit.

Vegyépszer Hungária ZRt. "cs.a."

Virex Kft.

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.