TILTAKOZÁS

  • 2012. november 4.

Olvasói levelek

A Minőségi Újságírásért Alapítvány által felkért zsűri a 2012. júliusban megjelent cikkek közül Az igazi Vegyépszer-sztori című írásukért Brückner Gergelynek és Halaska Gábornak, a Figyelő munkatársainak ítélte a Minőségi Újságírásért díjat. Erről hirdetésben a Magyar Narancs 2012. szeptember 13-i számában tájékoztatta az olvasókat.

Sajnálatos módon a szerzőpáros az újságírás legalapvetőbb szabályát mulasztotta el: nem kereste meg a cikkében érintett társaságokat, dr. Seprényi Sándor urat a Vegyépszer Hungáriánál, Molnár Krisztina ügyvezető aszszonyt a Virexnél. Sőt, a cikkben említett Vegyépszer Hungária egyik kisebbségi tulajdonos cégét irányító Nagy Elek urat is csak e-mailben - őt sem, ahol dolgozik - keresték állítólag, amely e-mail bizonyítottan sohasem érkezett meg a címzetthez.

A hibát a Figyelő hetilap is sajnálatosnak tartotta, kompromisszumos megoldásként egy hasonló terjedelmű interjú jelent meg az augusztus 10-i, 32. lapszámban a Vegyépszer Hungária vezérigazgatójával, ahol a cikkben a néhány hitelező által megfogalmazott vádakra, melyeknek az újságírók sajnálatos módon ellenőrzés nélkül hitelt adtak, az összes lényeges felvetésre válaszolhatott. Ezzel - peren kívül - mindkét fél lezártnak tekinthette az ügyet.

A cikk a fentiek alapján nyilvánvalóan nem felel meg a díj odaítélése kritériumainak: "a tárgyilagosság és a pontos mérlegelés kritériumainak", valamint kifejezetten "sértő és dehonesztáló" azáltal, hogy mások szájába adva gyanúsítgat, feltételez, úgy, hogy az abban érintett fél álláspontját nem írja le.

Sajnálatosnak tartjuk, hogy a díjazottak a fenti tényekről nem tájékoztatták a zsűrit.

Vegyépszer Hungária ZRt. "cs.a."

Virex Kft.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”