A gyávák hatalma

  • Janisch Attila
  • 2017. március 29.

Publicisztika

Pusztítanak mindent.

Pusztítanak mindent, ami nem az övék, ami nem hódol be nekik, ami nem alázkodik meg az ostoba hatalmuk gyáva agressziója előtt.

Csodálkozom, hogy a magyar állampolgárok jelentős része fél egy gyáva hatalomtól!

Ez a hatalom gyáva! Agresszív, erőszakos, mohó, de gyáva. S e gyáva erőszak képviselői pedig ostobák és jellemtelenek.

De mivel a polgárok már akkor félnek, amikor még nem kellene félniük, ez a gyáva, ostoba és jellemtelen hatalom képes ostobává, jellemtelenné és gyávává tenni az egész társadalmat. És érhet-e nagyobb baj egy országnyi közösséget? Nem, ennél nincs nagyobb veszedelem! És ez a veszedelem, ez a farkaséhes gonoszság már itt ólálkodik körülöttünk és szedi az áldozatait napra nap.

Süllyedünk vissza a múlt felejteni kívánt sötétségébe!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.