Az egyik a bababoltját adta el, a másik a bankját - de hogyan!

Publicisztika

A héten két céges hír is érkezett, ami mellett kár lenne elmenni. Orbán Ráhel eladta a férjének a bababoltját, Matolcsy Ádám köre pedig a bankját Orbán Viktor haverjának.

Nagyon izgalmas kérdés, hogyan zajlanak az üzleti, pontosabban „üzleti” döntések a NER legfelső szintjén. Mi alapján választanak ki egy-egy vállalatcsoportot, hogy az kellene, miért pont akkor, miért pont annyiért, miért pont azt? Vajon ez csak harácsolás, vagy van mögötte számítás, tartalom? Miért kellett Mészáros Lőrincnek tojásüzem? Mert a tyúkok akkor is tojnak, ha más a tulajdonos, nekem tojik, nekem fial? És azért nem kell neki kazánajtóöntő műhely, mert ahhoz érteni kell, és csak exportra lehet termelni, vagyis nincs állami megrendelés? És azért nem kell még egy élelmiszer-kiskereskedelmi lánc, mert logisztikai ellátási lánc nélkül nem muzsikál jól az se, ami megvan?

Nem tudjuk. Egyet tudunk. Vagyis kettőt. Hogy miért vesz a NER bababoltot és bankot. Ezek történtek a héten ugyanis. Az Odu bababoltot Orbán Ráheltől megvásárolja a BDPST csoport, és a bolt le is költözik az ötödik kerültbe a Dorothea komplexum kínálatát erősítendő. A Matolcsy-kör pedig szépen kirostálódott az MBH Bank tulajdonosi hálózatából, és teljes egészében Mészáros Lőrinc érdekeltségi körébe került. Szóval azt is mondhatjuk, családban van mindkettő. De mit mond nekünk ez a két ügylet?

Luxusodu

Az Odu egy nagyjából senki által nem látogatott bolt volt egy nagyjából senki által nem látogatott plázában. A Hegyvidék bevásárlóközpont ideális azoknak, akik nem szeretnek emberekkel találkozni vásárlás közben, és nem annyira ideális azoknak, akik szeretnének itt eladni ezt-azt. Van itt kisállatellátó bolt, ami azért hozhat forgalmat, mert Budán alig van ilyen egység, van Culinaris, valami fancy hentes, könyvesbolt, ékszerüzlet, ahol még embert nem láttam soha, és egymást kábé félévente váltó bérlők, akik azt gondolják, nekik biztos összejön. Meg egy Mister Minit, de az mindenhol megél.

Itt működött az Odu az első emeleten, viszonylag nagy területen, luxus cuccokkal, olyan plüssökkel meg ruhácskákkal tízezrekért, amiket a gyerek három hét alatt le fog hányni, önteni, a foltot soha ki nem mosod, ha meg megúszod mindezt, akkor két hónap alatt kinövi. A babakocsit meg a kiságyat nem, de azoknak az árát nem mertem megnézni. Értem, hogy a gazdagok is szülnek, nekik meg kijár a luxus takonykendő és szoptatós párna, de én valahogy úgy gondoltam, hogy talán mégsincs ennyi milliárdos anyuka a környéken. Nem tévedtem. Az Odu a mérlegbeszámolója szerint rövid működése alatt 260 millió forint mínuszt szedett össze.

Eddig a tények, innen spekulálok. Talán Orbán Ráhel ideges lett, sőt, kicsit el is unta, bele is fáradt abba, hogy hiába küszködik, nem jönnek a számok, két barátnőjét leszámítva nem járnak ide vásárolni a budai anyák, pedig ő mindent megtett. Egyébként is a sok libsi szemét ezen röhög, hogy még egy babakocsit se tud eladni. Idegtépő. Miközben ott a sok munka a turisztikai bazgerájjal, előadást kell tartani, amin szintén röhögnek, de próbáljanak meg ezek a röhögők összeszedettek lenni, ha ennyi a feladat, miközben ott vannak a gyerekek, háztartás, apukához is el kell nézni néha.

Egy jó férj pedig segít. Nem baj, drágám, hagyd az a Hegyvidéket, ott is már csak bugrisok vannak, narancsos újságírók vesznek ott kutyakaját, ezért tart itt ez az ország. Vigyük le a boltot oda, ahova való, a csupa nagybetűs városba, a Marriott aulájában lepakolunk pár prosit, meg még itt-ott, nem lesz baj, ha meg úgy se pörög fel az üzlet, az se gond, cégen belül szépen elköltségeljük, beszállít majd a bolt, mert kell ám baba-mama sarok egy valamire való szállodába, na látod, édesem, minden rendben lesz. Ha meg mégsem, akkor se látják már a könyvelést, nem fog röhögni rajtad senki, ígérem.

Én is szeretnék csak egy fele ennyire drága jó embert, aki támogatja a vállalkozásom, komolyan.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Mi nem akartuk!

A szerző első regénye a II. világháború front­élményeinek és háborús, illetve ostromnaplóinak inverzét mutatja meg: a hátországról, egészen konkrétan egy Németváros nevű, a Körös folyó közelében fekvő kisváros háború alatti életéről beszél.

Mit csinálsz? Vendéglátózom

Kívülről sok szakma tűnik romantikusnak. Vagy legalábbis jó megoldásnak. Egy érzékeny fotográfus meg tudja mutatni egy-egy szakma árnyékos oldalát, és ezen belül azt is, milyen azt nőként megélni. Agostini, az érzékeny, pontos és mély empátiával alkotó fiatal fotóművész az édesanyjáról készített sorozatot, aki a családi éttermükben dolgozik évtizedek óta.

Baljós fellegek

A múlt pénteki Trump–Putyin csúcs után kicsit fellélegeztek azok, akik a szabad, független, európai, és területi épségét visszanyerő Ukrajnának szorítanak.

A bűvös hármas

Az elmúlt évtizedekben három komoly lakáshitelválság sújtotta Magyarországot. Az első 1990-ben ütött be, amikor tarthatatlanná váltak a 80-as években mesterségesen alacsonyan, 3 százalékon tartott kamatok. A 2000-es évek elejének támogatott lakáshiteleit a 2004 utáni költségvetések sínylették meg, majd 2008 után százezrek egzisztenciáját tették tönkre a devizahitelek. Most megint a 3 százalékos fix kamatnál tartunk. Ebből sem sül ki semmi jó, és a lakhatási válság is velünk marad.