Janisch Attila a Kálvin téren járt, s találkozott Orbán Viktor gyávaságával

  • Janisch Attila
  • 2019. március 16.

Publicisztika

A hazugság dokumentumai.

Az M3 metró Kálvin téri megállójában Orbán gyűlöletplakátjai háborítatlanul mocskolják a békességre vágyó ember környezetét.

A felvételt 2019. március 14-én készítettem, egy nappal az Orbán által vállalt és a plakátok eltávolításaként beígért határidő lejárta előtt.

false

Kíváncsi vagyok, hogy hétfőn is a helyükön lesznek-e még ezek a plakátok. Az érthető, hogy nem volt utasítás ezek eltávolítására a március 15-i Fidesz gyűléssé silányított és nemzeti ünnepi megemlékezésnek hazudott szeánsz előtt, minthogy Orbánnak és a szervezőknek fontos lehetett, hogy a hívek – magyarok, lengyelek – lássák a hős harcos világmegvető bátorságának e szánalmas, ám annál kártékonyabb dokumentumát.

 

A gyáva Orbán a minap hozzá érkező Manfred Weber útvonaláról leszedette a plakátjait.

 

A gyáva Orbán levelet is írt az Európai Néppárt általa lehülyézett – hasznos idiótáknak nevezett – tagjainak, a saját párttársainak, amelyben szokásához híven maszatol, csúsztat, magyarázkodik és Lenintől származó idézetként nevezi meg a fenti jelzős szerkezetet, amely magyarázatában jellemző és árulkodó, hogy Orbán kinek megnyilvánulásaival, mondataival érez eszmei rokonságot. Elnézést csak ímmel-ámmal kér sértettektől, viszont határozottan kijelenti, hogy elveiből nem enged.

 

Ugyancsak jellemző, ám cseppet sem meglepő, hogy ez az ember elvnek nevezi a gyűlöletet, a társadalmi békétlenséget, a kirekesztést, az összeférhetetlenséget. Ennyiben feltétlenül következetesnek mondható a szemlélete és a politikai tevékenysége, leszámítva azokat az apró botlásokat az életében, amelyeket akkor követett el, amikor még liberálisnak hazudta magát – habár, egyben látva a pályáját, megállapítható, hogy a hazugságban már akkor is következetes volt.

 

 

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.