Janisch Attila a Kálvin téren járt, s találkozott Orbán Viktor gyávaságával

  • Janisch Attila
  • 2019. március 16.

Publicisztika

A hazugság dokumentumai.

Az M3 metró Kálvin téri megállójában Orbán gyűlöletplakátjai háborítatlanul mocskolják a békességre vágyó ember környezetét.

A felvételt 2019. március 14-én készítettem, egy nappal az Orbán által vállalt és a plakátok eltávolításaként beígért határidő lejárta előtt.

false

Kíváncsi vagyok, hogy hétfőn is a helyükön lesznek-e még ezek a plakátok. Az érthető, hogy nem volt utasítás ezek eltávolítására a március 15-i Fidesz gyűléssé silányított és nemzeti ünnepi megemlékezésnek hazudott szeánsz előtt, minthogy Orbánnak és a szervezőknek fontos lehetett, hogy a hívek – magyarok, lengyelek – lássák a hős harcos világmegvető bátorságának e szánalmas, ám annál kártékonyabb dokumentumát.

 

A gyáva Orbán a minap hozzá érkező Manfred Weber útvonaláról leszedette a plakátjait.

 

A gyáva Orbán levelet is írt az Európai Néppárt általa lehülyézett – hasznos idiótáknak nevezett – tagjainak, a saját párttársainak, amelyben szokásához híven maszatol, csúsztat, magyarázkodik és Lenintől származó idézetként nevezi meg a fenti jelzős szerkezetet, amely magyarázatában jellemző és árulkodó, hogy Orbán kinek megnyilvánulásaival, mondataival érez eszmei rokonságot. Elnézést csak ímmel-ámmal kér sértettektől, viszont határozottan kijelenti, hogy elveiből nem enged.

 

Ugyancsak jellemző, ám cseppet sem meglepő, hogy ez az ember elvnek nevezi a gyűlöletet, a társadalmi békétlenséget, a kirekesztést, az összeférhetetlenséget. Ennyiben feltétlenül következetesnek mondható a szemlélete és a politikai tevékenysége, leszámítva azokat az apró botlásokat az életében, amelyeket akkor követett el, amikor még liberálisnak hazudta magát – habár, egyben látva a pályáját, megállapítható, hogy a hazugságban már akkor is következetes volt.

 

 

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.