"Mindent elmagyarázok"

  • .
  • 2009. szeptember 24.

Publicisztika

Magyar Narancs, 2009. augusztus 27.

Kedves Andrea, tisztelt Narancs!

Érdeklődve olvastam a Széles Sándorral készült interjút, és szeretném, ha valamilyen formában helyet kapnának az újságban azok is, akikről Sándor beszél. Én a JövőSC pszichológusa vagyok, és az úszó vb-n országunkat képviselő úszólányokkalés az ő edzőikkel (Fehérvári Balázs, Verrasztó Zoltán) sokat dolgoztunk azon, hogy a lányok jól szerepeljenek, és végül meg is lett a gyümölcse. Mivel Verrasztó Evelyn és Mutina Ági nem hoztak érmeket, ezért kevés hír szól róluk (mindketten döntőket úsztak, és a 7. illetve 8. helyeken végeztek). Tudom, hogy sportolóként, felkészítőként és nem utolsósorban edzőként ugyanannyi munka van egy 8. helyben, mint egy dobogós eredményben. Széles Sándor kiemeli, hogy ő elsősorban fiúkkal szeret dolgozni, és ennek okát direkt és néha burkoltan is megfogalmazza: "A lányoknál kell száz Verrasztó Evelyn, mire egy kijön." Én a lányok lelki felkészítőjeként is meg tudom erősíteni ugyanezt, sokkal több lelki és testi munka legyőzni azt az akadályt, amit Sándor direkt módon így fogalmaz: "Ma találkozom velük az utcán, és ekkora combjuk és mellük van." Biztos, hogy más pedagógiai módszert igényel egy női élsportoló, mint egy férfi, hiszen értelemszerűen különbözőek. Természetesen nem szeretnék általánosítani, de a nemek között sok eltérés van. Szeretném, ha "lányos" edző is megszólalhatna - Fehérvári Balázs és Verrasztó Zoltán -, illetve ha a lányok el tudnák mondani, hogy nekik milyen a felkészülés, milyen megélni ezeket az akadályokat, illetve ezt a "hátrányt" hogyan tudják leküzdeni. Nagy szomorúságom, hogy az ő neveik ritkán szerepelnek, pedig kijutni a vb-re és a világranglistán hetedik-nyolcadik helyen végezni is nagy érdem. A lelkiállapotukra is jelentősen kihatott az itthoni elismerés hiánya, a médiumok hírei elvétve említették őket.

Köszönettel:

Faludi Viktória pszichológus

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”