Pikó Andrást kihallgatták, Karácsony Gergelyt lehallgatták: bűnüldözés politikai megrendelésre

  • Haskó László
  • 2019. október 2.

Publicisztika

Orbán nagyon szeret biztosra menni.

Szép lassan, ahogyan az élve fazékba dobott béka, fövünk a kampány levében. Berzenkedünk az összefogás hiányosságain és szörnyülködünk a kormánypárt durvaságain. Van belőlük bőven. Mondhatni más sincs. Azaz mégis van valami, de azt demokratikus közvélemény hiányában észre sem vesszük. Pedig az volna a lényeg. Az Orbán rendszer lényege.

Az állam bűnüldözésre hivatott erőszakszerveit politikai célokra használja nemzeti kormányunk.

Konkrétan a végletekig és túlságosan is törvénytisztelő lojális ellenzék választási részvételének meghiúsítására, végső soron az eljelentéktelenítésére. Vagyis, hogy saját hatalmát véglegesítse. A demokrácia elengedhetetlen feltételét – a hatalomváltás lehetőségét – pedig megakadályozza.
Ez nem egyszerűen törvénytelen, nem közönséges bűncselekmény, hanem durva alkotmánysértés. Még az ő lekvár szilárdságú alaptörvényük szerint is az. Régebben az ilyesmit főbenjáró bűnelkövetésnek nevezték. Persze nem mindig. A hitleri és a sztálini diktatúrákban ez volt a törvényes és alkotmányos. Magyarországon is volt egy korszak, amikor az ország így működött. Rákosiék idején külön szervezetet is létrehoztak ilyen célokra. Államvédelmi hatóságnak hívták. Rövidítve ÁVH, és ávóként vált gyűlöltté – a rendszerrel együtt. Az 56-os forradalom erőszakos része nem kis mértékben az ávó és az ávósok ellen irányult.

Kádár alatt

már nem volt ÁVH, de a feladat finomabb módszerekkel és kevésbé vérengzően élt tovább. Az államot továbbra is védeni kellett az állampolgároktól. Ahogyan Orbán és állama is önvédelemre szorul. Őrzőit és védőit már betanította: a legfőbb ügyésztől a sarki rendőrig mindenki a nemzet beszari bölcsét védi. Ez még nem is volna akkora nagy baj, de vezetőnk nemcsak gyáva, hanem üldözési mániája is van, s nagyon szeret biztosra menni, úgyhogy a szúnyogokat is üldözi. Hiába. Sokan vannak, előbb utóbb szétcsipkedik.

A szerző sebész.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.