A 2. váratlan szerelem

  • 2013. június 17.

Snoblesse

Mindenki szerelmes, de legfőképpen Nagy-Kálózy Eszter és Széles László.
false

Pierre de Marivaux nem ma kezdte a vígjátékírást: a 18. században kezdte, de mint azt A 2. váratlan szerelem című produkció is bizonyítja, a 18. század szívügyei nagyjából megegyeznek a háromszáz évvel későbbi viszonyokkal. Marivaux vígjátékában Fábri Péter látta meg egy mai vígjáték lehetőségét; menten le is fordította, Kováts Kriszta pedig Nagy-Kálózy Eszter, Széles László, Lengyel Ferenc és Cserna Antal főszereplésével megrendezte a második nagy szerelem lehetőségeitől jól megijedő emberek történetét. Kritikusunk így látta a produkciót: „De nem is a darab a nagy találmány itt, hanem a részletek könnyed összenövése: zene, színészi játék, a lehetetlen térben a mozgás; mind masszív stilizációban – sóhajtozunk a röhögéstől, az idő meg csak röpül, ritka színházi kincs ez is.” A teljes írás itt.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.