Amikor Karak meghal - Takács Nóra Diána színész

  • rés a présen
  • 2015. október 2.

Snoblesse

Köd utánam - bemutató október 9-én az Örkény Színházban.

rés a présen: Mióta vagy az Örkény István Színház tagja?

Takács Nóra Diána: 2007-ben szerződtem az Örkény Színházba, itt is voltam gyakorlaton, vágytam is ide, leginkább ide, bejött. Ezzel párhuzamosan a volt osztálytársaimmal csináltuk a mára már társulattá alakult HOPPartot, de ott már csak vendég vagyok. Nem gondolkodtam azon, hogy melyiket akarom inkább, leszerződtem egy színházhoz. Magyarázhatnám, hogy mennyire szívügyem a független színház, de hát itt vagyok, s választhattam volna azt is!

rap: Milyen darabokban láthatunk?

TND: Azt hiszem, kilenc repertoár-előadásom van az Örkényben, doktornő, anya, öregasszony, kislány, púpos, katona, versmondó lány, tűzrőlpattant menyecske, börtönőrnő. Emellett a Jurányiban játszom egy HOPPart-előadásban, a Válasszunk párt! címűben, ez egy Ödön von Horváth-darab, és Polgár Csaba rendezte. Szintén a Jurányiban megy még a Dohány utcai seriff holokauszttúlélők visszaemlékezéseiből, azt Mohácsi Jánossal csináltuk.

rap: Milyen bemutatók állnak előtted?

false

 

Fotó: Neudold Juli

TND: Most a Köd utánam című előadást próbáljuk Mohácsi Jánossal, a bemutató október 9-én lesz. Utána elutazunk a Stuart Máriával Lengyelországba egy rangos fesztiválra. Október 30-án a Mese az igazságtételről avagy a Hét szamuráj című előadás bemutatója lesz. Ezt Polgár Csaba rendezte, Mikó Csaba és Gáspár Ildikó írták, és meg kell említeni Kákonyi Árpit mint zeneszerzőt és békefelelőst. Ahogyan velük dolgozunk és haladunk valami felé, nekem az a legfontosabb az Örkényben. Nagyon összetett feladatom van ebben a darabban, anya vagyok és még sok más. Mikó Csaba Apátlanokja jön majd ezután, amelyet Gáspár Ildi rendez. A többit nem tudom, de már ez is rengeteg.

rap: Hogyan telnek a Köd utánam című darab próbái?

TND: Nagy izgalommal, mert új operett készül, és régóta vágyunk erre a műfajra. Moha (Mohácsi János) és Isó (Mohácsi István) írnak, Kovács Marci zenét szerez, Parti Nagy Lajos dalszöveget ír, Bodor Johanna koreografál, mi, színészek meg toporogva várjuk, hogy mi lesz a vége. Nagyon izgi, hogy nem tudjuk, pontosan merre is tartunk, vagy hogyan jutunk el oda. Jól érzem magam a próbákon. Most rengeteg olyan pillanat van, amikor nem tudom eldönteni, hogy én állok ott vagy a szereplő, mert ezeket a mondatokat már konkrétan mondták nekem. Ezekre a legnehezebb reagálni, bekapcsol egy védekező mechanizmus, amit le kell küzdeni.

rap: Mi a legjobb sztorid az Örkényben?

TND: A Bohémélet jut eszembe most valamiért, amit Ascher Tamás rendezett Aki Kaurismäki filmje alapján, és Gáspár Ildikó írta a szöveget. Azt hiszem, Szöulba utaztunk a társulattal, álltunk a reptéren még itthon a bőröndös sorban, és akkor megtudtam… vagy előző nap, de csak akkor tudtam elmondani mindenkinek, hogy én leszek Széles Lackó kutyája. Annyira boldog voltam, hogy az elmondhatatlan, a próbák eleinte bitang nehezen mentek, de aztán a szívem csücske lett az egész. Szeretném még elmondani azt is, hogy a színház műszaki és titkársági dolgozóit nagyon szeretem, és életmentő kedvességet, szeretetet kapok tőlük.

rap: Vannak más területen is ambícióid?

TND: Mostanra megszerettem a filmezést, és már vágyom rá, hogy nagyobb szerepem is legyen egy filmben. Énekelni is nagyon szeretek, és már önbizalmam is van hozzá meg tervem is!

rap: Ki a kedvenc mesehősöd?

TND: Vuk! Bakeliten agyonhallgattuk a bátyámmal. Ő vadászik, apukám is, mégsem azonosítottam őket soha a Simabőrűvel. Egyetlen alkalommal sem tudtam sírás nélkül meghallgatni, amikor eltűnik Vuk családja, amikor majdnem megölik Ínyt. Amikor Karak meghal, most is könnybe lábad a szemem. Erre a Pogány Judit itt csipog körülöttem a nap 24 órájában.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.