Átriumban a Klorid

  • 2015. október 27.

Snoblesse

Parti Nagy Lajos átriumban oldódó kis magyar kloridja.

Magyar Narancs: Az Átriumban Parti Nagy Lajos Átriumklorid (avagy a színész ötször) című új darabját mutatjátok be. Neked íródott a női főszerep?

false

Bíró Kriszta: Nekünk íródott az egész. Néder Panni rendezőnek, Hevér Gábornak, Marsalkó Eszter dramaturgnak. Három éve találtuk ki, hogy ez legyen, hogy akarjuk. A mi összgondolkodásunk, vágyaink mentén íródott az utóbbi hat hónapban. Sőt, íródik. Még most is alakul a szöveg. Éppen annyira vagyok fontos ebben a dologban, mint a többiek. Hogy miről szól, az szétfeszíti a kereteinket. Talán a hazugságról, legyen az bármilyen jóindulatú. Olyan hazugságokról, amelyeket észrevétlenül követünk el nap mint nap. Ha minden klappol, akkor majd lehet sokat röhögni, de leginkább arról szól, hogy játszani jó. Különböző „bőrökbe” bújni egyetlen este.

Mit lehet ehhez még hozzátenni? Talán csak annyit, hogy az Átriumklorid ma este ismét megy az Átrium Film-Színházban, a művésznővel készített interjúnk pedig itt található – nem csak ma este, mindennap 0–24-ig.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.