Az ellopott Csontváry

  • 2012. június 14.

Snoblesse

Az elveszettnek hitt festmény megkerül, majd megint elvész, majd megint megkerül: kiállítják a nagyközönség elé eddig soha nem került Csontváryt.


Csontváry megfesti, hosszú évtizedekig magánkézben lappang, elveszettnek hiszik, előkerül, árverésre bocsátják, rekordáron elkel, ellopják, befalazzák, egy szekrény mögött megtalálják, kiállítják – röviden így foglalható össze  Csontváry Kosztka Tivadar Szerelmesek találkozása (Randevú) című festményének élettörténete. Az 1902 körül készült (2006-ban pedig rekordáron, 230 millió forintért elárverezett) kép, melyet eddig Csontváryn, a régi és új tulajdonosokon, néhány művészettörténészen, valamint a képrablókon és a rendőrökön kívül nem sokan láthattak, végre a nagyközönség elé kerül. Június 16-tól szeptember végéig lehet a csodájára járni a pécsi Csontváry Múzeumban.

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.