Being Faust

  • 2015. május 5.

Snoblesse

Facebookozzon Goethével, like-olja Faustot!
false

Ha Goethe élne, alighanem rendelkezne okostelefonnal, és mást se csinálna, mint a Being Faust – Enter Mephisto című interaktív játékkal szórakozna, mígnem az idősebb Goethe rá nem parancsolna, hogy hagyja abba és csinálja meg a háziját. Aki viszont kész a házijával, már indulhat is a Katona József Színházba, ahol kétféleképpen is játsszák Goethe Faustját. Bent, a nagyszínpadon a színészek birkóznak a monumentális művel, míg lent, a Sufniban a fiatalok (vagy nem fiatalok) játszhatják a Goethe Intézet közvetítésével Dél-Koreából érkezett interaktív játékot, mely a Faust szövegére, mobil eszközök és az internet használatára, valamint a nézők aktív részvételére épül. Jelige: bújjunk Faust bőrébe! A játék a Sufniban felépített installációban történik, Ónodi Eszter és Kocsis Gergely részvételével,

Játékidőpontok: május 10.: 13.00, 16.00; május 11.: 13.00, 16.00 és 19.30 óra.

Regisztráció itt.

A részvételhez Android- vagy iOS-alapú, wifi képes mobil eszköz és Facebook-fiók szükséges!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.