Stahl & Stohl a Libikókán

  • 2015. május 6.

Snoblesse

S. Judit és S. András K. Szilviánál.
false

 

Fotó: Sióréti Gábor

Stahl & Stohl – aki ebben egy elsütendő szóvicc lehetőségét látja, az nagyon fáradt lehet, de még őket is felfrissítheti Krizsó Szilvia terefere estje a Radnótiban. Stohl Andrással mi is sokat beszélgettünk (Stahl Judittal jóval kevesebbet), álljon is itt egy kis interjúrészlet a nem olyan távoli múltból:

Magyar Narancs: Lehet mondani, hogy te Alföldi Róbert színésze vagy, vagy hogy Alföldi a te rendeződ?

Stohl AndrásA: Bőven ki lehet mondani, hogy Alföldi a rendezőm, egyfelől mert irdatlan sok darabban dolgoztunk együtt, másfelől mert nagyon régóta, a főiskola óta barátok vagyunk. És akár tetszik, akár nem – nekem nem tetszik –, az idő múlik, és bizony az már huszonöt éve volt: huszonöt évesen végeztem ott, és most negyvenhét vagyok.

Zongorán kísér Darvas Ferenc.

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.