Börcsök, a makrancos

  • 2017. március 1.

Snoblesse

Börcsök Enikő Makrancos Kata Gothár rendezésében.

magyarnarancs.hu: Meglepődtél, hogy Gothár Péter rád osztotta a címszerepet a Makrancos Katában?

Börcsök Enikő: Nem. Az lepett meg, hogy Nagy Ervinre osztották Petruchiót.

magyarnarancs.hu: A korkülönbség miatt?

BE: Igen. De végül jól összecsiszolódtunk Ervinnel – egy pillanat alatt elfeledtette velem, hogy idősebb vagyok, mint ő. Viszont a Makrancos Katáról más élményem volt: úgy élt az emlékeimben, hogy ez egy jobb és nagyobb szerep. Nem Katáról szól, hanem Petruchio ámokfutásáról.

false

 

Fotó: Sióréti Gábor

magyarnarancs.hu: Ez a felismerés a drámáról szól, vagy a Vígszínház előadásáról?

BE: A Vígszínház előadásáról. Én nem így szerettem volna.

magyarnarancs.hu: Milyen így ezt a szerepet játszani?

BE: Végrehajtom, amit kér a rendező, de nem értek egyet vele. De mivel színész vagyok, az a dolgom, hogy a lehető legjobb tudásom szerint azt képviseljem, amit a rendező kér. Fájdalmas dolog nekem ezt játszani. Nem szeretem, hogy úgy mondjam.

magyarnarancs.hu: Mit tehet ilyenkor egy színész?

BE: Vannak kis lehetőségek, hogy az ember saját magát, a saját gondolatait is belecsempéssze egy előadásba, de erre nem sok mód van. Ha nem értek egyet a rendezővel, azért sokat szoktam beszélgetni, vitatkozni vele, és mindig van valamiféle kompromisszum, amitől megtalálom a szerepben az örömömet.

A teljes interjú itt olvasható, Börcsök Enikő makrancoskodása pedig a Vígben tekinthető meg ma este.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.