Csak egy szerelmesfilm (18)

  • 2012. szeptember 2.

Snoblesse

A főhős halni készül, de először még elmondja, miért fekszik kiterítve az aszfalton. Fifikás dán thriller a Kertemben.

 


 

„Hősünk éppen halni készül, de filmes hullajelölt lévén előbb még rágyújt egy sztorira, amiből kiderül, mi juttatta e 2 gyerek/4 kerék családapát lőtt sebekkel az eső áztatta aszfaltra.” Valahogy így kezdődik Ole Bornedal filmje, a Csak egy szerelmesfilm, mely egy szellemes komment szerint „a skandináv filmművészet válasza az Aludj csak, én álmodomra”. Ole Bornedal kétségkívül a skandináv (s ezen belül is a dán) filmművészet fontos figurája, aki – kritikusunk szerint (a teljes recenzió itt) – nem más, mint egy magát rendezőnek mondó Houdini, aki egyik drámai szabadulószámból esik a másikba, aztán mindből kivágja magát, de meghajolni csak a legvégén hajol meg, akkor is inkább csak biccent egy diszkrétet. Nos, úgy tűnik, Bornedal Houdinire Hollywoodban is nagy a kereslet mostanában, talán éppen jól sikerült nem szerelmesfilmje miatt: míg utóbbit a Kertem fesztiválja, a Démoni doboz című vadonatúj horrort az amerikai mozik vetítik.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.