Dalok a második emeletről

  • 2014. szeptember 12.

Snoblesse

Írta, rendezte, vágta, producerelte Roy Andersson.
false

Roy Andersson mindmáig leghíresebb filmjének vetítése (a Dalok a második emeletről a Müsziben megy) remek alkalom, hogy megemlékezzünk egy hatalmas magyar sikerről, mert ha egy film, melynek operatőrei tőrőlmetszett magyar szakemberek, fődíjat nyer a világ legrangosabb filmfesztiválján, az valóban olyan esemény, melytől joggal dagaszthatja büszkeség a honfiúi kebleket. És most épp ez a tényállás forog fenn, hiszen a svéd Roy Andersson a minap nyerte el az Arany Oroszlánt a velencei filmfesztiválon az A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence című filmjéért, melyet két magyar, Borbás István és Pálos Gergely fényképezett.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.