Depardieu kontra Polanski

  • 2015. január 27.

Snoblesse

Persze csak Puszta formalitás az egész.
false

Polanski vegzálja Depardieu-t, persze csak a filmvásznon, a Puszta formalitás című filmben, de ettől még nagyon komoly a helyzet, mert a híres írót (Depardieu) gyilkossági ügyben hallgatja ki a konok felügyelő (Polanski), s mindeközben egyre csak sűrűsödnek a művészi szimbólumok, s súlyosbodik a nemzetközi helyzet. Vagy ha az nem is, az az átkozott vihar csak nem akar alábbhagyni. Hajnalhasadásra persze mindenre fény derül, ám az már igazán nem az Oscar-díjas Giuseppe Tornatore filmjének érdeme, hogy ma már simán úgy nézhetjük ezt a több mint 20 éves mozit, mint két jobb sorsra érdemes művész közös munkáját.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.