Douglas Sirk a Szimplában

  • 2013. június 18.

Snoblesse

A Goethe-mozi keretében bemutatkozik a melodráma királya.
false

Szép dolog az Oscar-díj, de sokkal menőbb, ha Tarantino steaket nevez el az emberről. Ez a posztumusz elismerés esett meg Douglas Sirkkel, akit a maga idejében (múlt század ötvenes évek) nem sokra tartottak a kritikusok, de az utókor (először persze a franciák) meglátták Sirk színes-szagos, technicolor melodrámáiban a művészetet. Sirk előtt olyanok emeltek kalapot, mint Fassbinder, Todd Haynes, Pedro Almodóvar, Wong Kar-wai, John Waters és Lars von Trier, de mint említettük, Tarantino steakemlékművénél nincs és nem is lehet menőbb.A Goethe-mozi keretében a rendező egy korai munkája, a La Habanera látható, mely abban az évben (1937) készült, amikor Sirk a nácik elől elhagyta Németországot.

Figyelmébe ajánljuk

Konzultáció kamu adóról, nem kamu adóból

Kibújt a szög a zsákból: a miniszterelnök bevallotta, amit eddig is tudtunk, miszerint a nemzeti konzultáció a Fidesz érdekeit szolgálja, mozgósítani lehet vele. A legújabbat egy senki által nem hitelesített, állítólagos Tisza-adóemelésről szóló sajtpapírra hivatkozva indítják el. 

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.