Douglas Sirk a Szimplában

  • 2013. június 18.

Snoblesse

A Goethe-mozi keretében bemutatkozik a melodráma királya.
false

Szép dolog az Oscar-díj, de sokkal menőbb, ha Tarantino steaket nevez el az emberről. Ez a posztumusz elismerés esett meg Douglas Sirkkel, akit a maga idejében (múlt század ötvenes évek) nem sokra tartottak a kritikusok, de az utókor (először persze a franciák) meglátták Sirk színes-szagos, technicolor melodrámáiban a művészetet. Sirk előtt olyanok emeltek kalapot, mint Fassbinder, Todd Haynes, Pedro Almodóvar, Wong Kar-wai, John Waters és Lars von Trier, de mint említettük, Tarantino steakemlékművénél nincs és nem is lehet menőbb.A Goethe-mozi keretében a rendező egy korai munkája, a La Habanera látható, mely abban az évben (1937) készült, amikor Sirk a nácik elől elhagyta Németországot.

Figyelmébe ajánljuk

Nagyon balos polgármestert választhat New York, ez pedig az egész Demokrata Pártot átalakíthatja

Zohran Mamdani magát demokratikus szocialistának vallva verte meg simán a demokrata pártelit által támogatott ellenfelét az előválasztáson. Bár New York egész más, mint az Egyesült Államok többi része, az identitáskeresésben lévő demokratáknak minta is lehet a 33 éves muszlim politikus, akiben Donald Trump már most megtalálta az új főellenségét.

Gombaszezon

François Ozon új filmjében Michelle a magányos vidéki nénik eseménytelen, szomorú életét éli. Egyetlen barátnőjével jár gombászni, vagy viszi őt a börtönbe, meglátogatni annak fiát, Vincent-t. Kritika.

Világító árnyak

A klasszikus balett alapdarabját annak leghíresebb koreográfiájában, az 1877-es Marius Petipa-féle változatában vitte színre Albert Mirzojan, Ludwig Minkus zenéjére.