|
„Ez az a film? Ez az. Amiben Michael Fassbender úgy emberileg, mint szakmailag lemeztelenedik. Megmutatja, amije csak van neki. És csinálja reggel, csinálja délben és csinálja este, mintha az élete függne tőle. Csinálja egy nővel és csinálja kettővel, csinálja a jobb kezével vagy a ballal, csinálja ágynak döntött nővel és falnak döntöttel, fizetős nővel és ingyen kaphatóval, online nővel és offline nővel, és csinálja nem nővel” – kezdte kritikusunk ledorongoló írását a Shame című filmről (Fassbender-interjúba ágyazott kritikánk itt), mely egyesek szerint egy elemi erővel ható remekmű, mások szerint 2011 legtúlértékeltebb filmje. Akármi is legyen az igazság, valóban ez az a film, amiben az ír színész megmutatja, amije csak van – sokat dicsért alakítás az övé, Charlize Theron például egy díjátadón magasztalta Fassbender „nagyságát”. A Shame – A szégyentelen című filmet A meztelen férfi című kiállítás (kritikánk itt) kísérőrendezvénye keretében vetítik a Művészben.