Fekete hattyú

  • 2014. szeptember 10.

Snoblesse

„Mila Kunis és Vincent Cassel pedig biztosítottak róla: csókolózni is nagyon tud!”

„Jancsó Miklós harvardi tanítványa, Hollywood egykor ügyeletes zsenije, a Requiem egy álomért és A pankrátor rendezője most éppen Oscar-esélyes a Fekete hattyúval.” Amikor ezt írtuk, még nem tudhattuk, hogy lesz Oscar, de azt nem Daren Aronofskynak, hanem a film főszereplőjének, Natalie Portmannek ítélték. Szép színésznőjéről így nyilatkozott nekünk a rendező: „Nagyon motivált, nem fogja vissza magát. Mindent belead. A partnerei, Mila Kunis és Vincent Cassel pedig biztosítottak róla: csókolózni is nagyon tud!”

false

Ezen a csapásvonalon továbbhaladva álljon itt, mire jutottak a Fekete hattyúval a Narancsszem blog munkatársai:

„Az a mondat, hogy Natalie Portman lázasan maszturbál, úgy hangzik, mint egy álom, amiből sohasem akarnánk felébredni. Darren Aronofsky thrillerjében azonban nem ennyire édes a felállás, hiszen Nina Sayers épp a tetőponton kénytelen ráébredni, hogy saját (durván elnyomó típusú) anyja ott szunyókál ágya mellett egy székben. Vagyis inkább rémálom ez, de Portman kisasszony miatt azért erre is áll, hogy nem szívesen ébrednénk fel belőle.”

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.