Szerelem + Múzeum +

  • 2012. február 6.

Snoblesse

A Szépművészetiben ezen az estén minden a szerelem körül forog.


A múlt hónapban a divat volt a téma, ezúttal viszont a szerelem lesz a tematikus szervező erő (Grecsó Krisztián pedig a vendég tárlatvezető) a Szépművészeti pluszos sorozatában. A szerelem jegyében több gyűjtemény felé indulnak a séták: az olasz gyűjteményben az antik mitológia szerelmi történeteit, a németalföldi gyűjteményben a szerelmi metamorfózisokat, a holland gyűjteményben pedig a földi szerelem aspektusait leplezi le a szakszerű tárlatvezetés. Míg a műtárgyakat 20 cm-nél jobban megközelíteni tilos, a Képtárban rendezett villámrandi (háziasszony: Winkler Nóra) résztvevői közt ennél kisebb távolság is megengedett.

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.