|
Úgy alakult, hogy a Frenzy (magyarul: Téboly), Hitchcock „londoni nyakkendős fojtogatós” filmje lett a mester utolsó előtti munkája – az utolsó a méltatlanul alul/felülértékelt Családi összeesküvés. A Frenzy zseniális előzetesében Hitch beszédes vízihullaként lebeg a Temzén, de a Londonba hosszú idő után visszatérő filmrendező még tele volt filmtervekkel – nagy tisztelője, barátja és rendezőkollégája, Peter Bogdanovich így emlékezett vissza a soha el nem készült Hitchcock-filmekről:
MN: Hitchcockhoz is bejáratos volt.
PB: A Madarak, a Szakadt függöny és a Topáz forgatásán jártam kint. És gyakran átugrottam az irodájába ebédre. Mindig nagy lelkesedéssel mesélt a technikai fogásokról, egy-egy jelenet konstrukciójáról.
MN: Úgy volt, hogy beszáll az egyik filmjébe is.
PB: Catherine Deneuve játszott volna benne, de Hitchcock már túl fáradt és túl öreg volt ahhoz, hogy a finnországi helyszíneken maga forgasson. Ajánlkoztam, hogy hagyja csak rám, én szívesen leforgatom a külsőket. Hitchcock szépen megköszönte, és biztosított róla, hogy ha lesz valami a filmből, élni fog a felajánlással. Aztán nem lett semmi a dologból.
Ha kíváncsi, mit mondott még a jó Bogdo (Bogdanovich Hollywood-szerte használt beceneve) Hitchről, Hawks-ról, Langról, Cassavetes-ről és a filmtörténet más nagyjairól, ide kattintva elolvashatja a teljes interjút. Ha pedig a Tébolyra kíváncsi – nem a hétköznapira, hanem a filmre –, akkor a Puskin moziban a helye.