HOPPart: Hungari

  • 2014. január 27.

Snoblesse

Ezúttal a Trafóban ütik fel a fejüket a kivándorlók.
false

Elvándorlókkal van tele a pesti színház, a Katonában az Illaberek szól az újonnan kitántorgókról, a HOPPart pedig a Trafóban mutatja meg, mit gondol a külhonban (és belhonban) élő magyarokról. Ehhez egy meglehetősen gyakori díszletelemet, egy lakásbelsőt vesznek kölcsön, ám e meglehetősen gyakori díszletelemben meglehetősen szokatlan a sarkak beosztása: az egyik sarokban ugyanis tél van, a másikban viszont nyár, a harmadikban hajnal, a negyedikben pedig alkonyat, s ebből már lehet is sejteni, hogy a lakást megosztó 9 ember valójában a világ legkülönbözőbb sarkaiban éldegél. Dublinban, Tokióban, Genfben és így tovább; Norvégiában, Amszterdamban, Mexikóban, Kőbányán. A csetelés tartja össze őket meg a zene, mert a HOPPart előadása nem más, mint egy kiadós koncertszínház. Kárpáti Péter szövegeit többek között Kiss Diána Magdolna, Keresztény Tamás és Stork Natasa cseteli el.

Előadások: február 3. 21.00 óra, február 4-én 20.00 órakor.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.