Ibusár állomás

  • 2015. július 27.

Snoblesse

Opera, rap, Ibusár – még több zene a közkedvelt huszerettben.
false

A Narancs kritikusa egy régebbi Ibusár-előadás kapcsán (a teljes szöveg itt) fedte fel Parti Nagy Lajos népszerű darabjának buktatóit. Íme: „Mert Parti Nagy Lajos küldje bár a rontást mégoly ügyesen saját mondataira, azért szövegtorzító poéntechnikája bizonnyal nem nélkülözi a mechanikus, s ilyesformán kiismerhető elemeket. S ami voltaképp már jó néhány megelőző Ibusár-előadásból is kisejlett: a parodisztikus irály és a hatványra emelt gunyor – inkább akarva, mint akaratlanul – jócskán kibillenti az alaptermészetét tekintve mégiscsak jámbor és engedelmes befogadót, aki ezután már alig-alig képes empátiát csiholni magából, bármint omoljon is porba-sárba az a szegény Jolán.”

Parti Nagy huszerettjének újdonsült feldolgozói (élükön a rendezésért, a dalszöveg-átdolgozásokért és a díszletért is felelős Máthé Zsolt és a zeneszerző Nyitrai László) alighanem számoltak a fent említett buktatókkal, s remélhetőleg nem hozzák Sárbogárdi Jolán vasúti dolgozót a megkívántnál is kellemetlenebb helyzetbe. Szereplők: Kiss Diána Magdolna és Friedenthal Zoltán. Zongorál: Kéménczy Antal.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.