Inkubátor-jam

  • 2013. december 5.

Snoblesse

A Jurányi Inkubátorházban dolgozó függetlenek improvizálnak.
false

Ahol nem a slam szól, ott a jam megy, esetleg mindkettő, de vigyázat, ne keverjük a szezont a fazonnal! A Jurányi Inkubátorházban dolgozó társulatok tagjai (és a nézők) sem úszhatják meg jammelés nélkül, a Titkos Társaság korántsem titkos műsorvezető triója (Kárpáti Péter, Sebők Bori, Boross Martin) ugyanis próbára teszi a rezidens függetleneket. A cél nem a nevettetés, hanem az életszerűség. A játék menete a következő: a nézők bepillantanak a szereplők életébe, majd az improvizációs előadás egy váratlan ponton megszakad, és beszélgetés következik. A színészek és a játékvezető-dramaturgok a nézőkkel együtt gondolkodnak a történet folytatásán.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.