Irodalmi staféta: Dunajcsik–Sopotnik–Finy

  • 2012. augusztus 7.

Snoblesse

Három új kötetes szerző adogatja az ARTplacc Fesztivál irodalmi stafétáját.


Dunajcsikot leginkább az érdekli, hogyan csordul túl a művészet a könyvek lapjain, és lép be szereplői magánéletébe: az Apám könyvtára című novellában egy elmegyógyintézet ápoltjai változnak át az olvasás hatására egy-egy irodalmi szereplővé; a Szerb Antal megkísértése címűben pedig a címszereplő egyetemista lány teszi magáévá Szerb Antal személyiségét – írta kritikusunk (teljes szöveg itt) Dunajcsik Mátyás nemrég megjelent könyve kapcsán, s hogy ez így van-e vagy sem, hogy valóban a túlcsorduló művészet érdekli-e leginkább a szerzőt avagy a nem túlcsorduló, azt a legilletékesebbtől lehet megkérdezni, hiszen két másik új kötetes – Sopotnik Zoltán (Saját perzsa) és Finy Petra (Madárasszony) – mellett Dunajcsik is ott lesz Tihanyban, az ARTplacc Fesztiválon

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.