Jazz a várban

  • 2012. május 24.

Snoblesse

Népszerű jazzisták és hétpróbás világzenészek veszik be a budai várat ezen a szombaton.


A déli harangszó után közvetlenül jazzbe borul a budai vár és halláskörzete. A nonstop koncertsorozatot a régi motorosokból újonnan alakult Babos BA-LAN-cE formáció nyitja, majd következik Fekete Kovács Kornél vezetésével a Modern Art Orchestra (barátainak és ismerőseinek csak: MAO), mely big band létére előszeretettel kerüli a hagyományos big band-megszólalást, és előszeretettel alkalmaz új hangszereket. A tHUNder Duó, Horváth Kornél és Dörnyei Gábor ütős-dobos formációjának híre már Amerikát is bejárta, tengerentúli kiadójuk e szavakkal méltatta őket: „Kornél érzékenysége, kuriózumnak számító technikája, Gábor élvezetes ritmus- és lenyűgöző szólójátéka együtt igazán különleges és inspiráló.” A különleges és inspiráló produkciót a különleges és inspiráló Harcsa Veronika követi – népszerű formációi közül ezúttal a Bin-Jippel. Az estét a tamburazenekarok éke, a nemzetközileg is magasan jegyzett Söndörgő együttes és vendégük, Borbély Mihály zárja. A koncertek ingyenesek.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.