Jeeves and Wooster

  • 2016. február 3.

Snoblesse

Agyeldobás Wodehouse módra.
false

Leave It to Jeeves, Jeeves and the Unbidden Guest, Jeeves and the Hard Boiled Egg, The Pride of the Woosters is Wounded, Jeeves Takes Charge, Jeeves and the Impending Doom, Jeeves and the Yule-tide Spirit, Jeeves and the Song of Songs, Jeeves and the Kid Clementina, Jeeves and the Old School Chum, Jeeves Makes an Omelette, Jeeves and the Greasy Bird – még hosszan sorolhatnánk P. G. Wodehouse Jeeves-történeteit, de nem tesszük, a Wodehouse-rajongók úgyis kívülről fújják valamennyit. Annak mondjuk, aki még nem rajongója a mesternek, hogy Wooster egy feddhetetlen életű brit úriember, Jeeves pedig a feddhetetlen életű brit úriember személyes és diszkrét támasza, mindközönségesen az inas. A brit verzió. A Madách Színház előadásában is a brit verziót játsszák: a londoni West End sikerét vették át és magyarították.

P. S. 1: A tévénézők számára Stephen Fry (Jeeves) és Hugh Laurie (Wooster) tette emlékezetessé a híres párost.

P. S. 2: John le Carré elismerő szavai Wodehouse-ról itt.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.