Sade márki a Kamrában

  • 2016. február 2.

Snoblesse

Jean Paul Marat üldöztetése és meggyilkolása a charentoni elmegyógyintézet színjátszócsoportjának előadásában, de Sade úr irányítása alatt.
false

 

Fotó: Dömölky Dániel

„A Brecht utáni színpad legbotrányosabb s egyszersmind legsikeresebb szerzője. Premierjei többször is botrányba fulladtak, mégis az ő sikerei révén került a német drámairodalom a nemzetközi színházi élet érdeklődésének homlokterébe” – hangzik a színháztörténeti ítélet Peter Weiss (1916–1982) munkásságát illetően, s bár az 1964-ben bemutatott Marat/Sade – Weiss első nagy klasszikusa – aligha okoz ma, 2016 Budapestjén botrányt, azért a politika és a demagógia rendesen megkapja a magáét. „A Marat-ban teljesen új színpadi formákhoz nyúltam, bennük a történelmi anyag állandóan hangnemet változtat, szakadatlanul más és más irányokból érkező hatásoknak van kitéve” – maga Weiss nyilatkozta ezt a „színház a színházban” technikán alapuló darabjáról, melyet a Kamra mutat játszik Görgey Gábor fordításában és Dömötör András rendezésében. Szereplők: Jordán Adél, Tasnádi Bence, Fekete Ernő, Kovács Lehel, Takátsy Péter, Pálos Hanna, Dankó István, Mészáros Béla, Szacsvay László, Rajkai Zoltán.

Figyelmébe ajánljuk