|
Egyszer maga Zsigmond Vilmos, a világhírű magyar származású operatőr erősítette meg a hírt, hogy Alejandro Jodorowsky új filmje már csak centiméterekre van a megvalósulástól, s ő maga (mármint a világhírű operatőr) azért tartózkodik épp Párizsban (a megerősítésre egy elegáns párizsi hotel elhagyatott folyosóján, közös éjszakai wifizés során került sor), hogy az utolsó részleteket átbeszélje a legendás filmrendezővel, A vakond (El Topo) és A szent hegy (Holy Mountain) kultikus direktorával. Hogy a tervezett filmből mi lett (vagyis inkább mi nem lett), arról a Narancs karácsonyi dupla számában megjelent Jodorowsky-interjúban olvashatnak, arról viszont egy egész dokumentumfilm árulkodik, hogy miként feneklett meg a rendező nagyszabású Dűne-feldolgozása. A nagyszabású adaptáció nagyszabású megfenekléséről készült nagyszabású dokumentumfilmet – akárcsak Jodorowsky nem egy megvalósult játékfilmjét – az Átrium Film-Színházban vetítik a rendező életművéből rendezett vetítéssorozat alkalmával. Először látható budapesti filmvásznon az 1970-ben készült A vakond (El Topo) és az 1973-as A szent hegy (Holy Mountain) digitálisan felújított kópiája, s bemutatják Jodorowsky legfrissebb munkáját, a 2013-as La danza de la realidad című filmet is. Mind a négy alkotás angol és magyar felirattal – csakis a Jodorowsky-maraton alatt – nézhető meg.