Karácsonyi titokkoncert

  • 2014. december 10.

Snoblesse

Teljes hírzárlat: mély hallgatás és a legnagyobb titoktartás övezi a Budapesti Fesztiválzenekar karácsonyi koncertjét.


Fischer Iván nagyon tud titkot tartani. Ez lehetne akár magánügy is, mégsem az: a világhírű karmester és zenekarvezető, mint minden évben, idén is mélyen hallgat a Budapesti Fesztiválzenekar immár hagyományosnak mondható, karácsonyi koncertjének programjáról. Jó oka van erre, hiszen épp azért hívják titokkoncertnek a sorozatot, hogy minden a helyszínen – ezúttal a Budapest Kongresszusi Központban – derüljön ki a mit sem sejtő közönség számára. Az elmúlt évek jól őrzött titkai között olyan művek szerepeltek, mint Richard Strauss József-legendája, Kabalevszkij Hegedűversenye, Bernd Alois Zimmermann trombitaversenye, vagy Kurt Weill Az ezüsttó című operája.

Koncertek: december 26. és 27., 19.45.

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.