Kiég vagy túlpörög - Nemes Tamás könnyűzenei menedzser

  • rés a présen
  • 2016. január 22.

Snoblesse

KiSTeHéN március 18-án az A38-on.

rés a présen: Mi volt a legjobb menedzseriskolád?

Nemes Tamás: 2008-ig 13 évet dolgoztam mint kereskedelmi menedzser Magyarországon működő multi cégek képviseleteinél, majd egy éles váltással kiköltöztem Londonba, ahol egy automata golfpálya karbantartása mellett elkezdtem koncerteket szervezni; főként magyar zenekarokat magyar közönségnek. Mivel ezek különböző méretű produkciók voltak, ezért a 150 fős kis klubtól az 1500 fős csarnokig dolgozhattam több helyszínnel is, ahol testközelből tapasztaltam meg ezek működését. Ebben az időszakban olyan szakembereket ismertem meg a zeneipar különböző területeiről, akiktől sokat tanultam, és inspirálólag hatottak rám.

rap: Miért jöttél vissza Magyarországra?

NT: Mert elég naiv voltam ahhoz, hogy azt gondoljam, Magyarországon is meg tudok élni abból, amit szeretek csinálni. De családi okai is voltak a hazaköltözésnek. Három éve vagyok itthon, és az elmúlt egy évet leszámítva folyamatosan azon vívódtam, hogy talán mégsem kellett volna visszajönnöm.

false

 

Fotó: Mihályi Erika

rap: Mik a te legfontosabb szabályaid a menedzs­mentben?

NT: A legfontosabb dolog számomra az egymásba vetett hit és bizalom. A saját munkámat tekintve pedig a logikus és racionális döntések mellett tudnom kell, mikor hallgathatok a megérzéseimre.

rap: Milyen zenekarokkal foglalkozol jelenleg?

NT: Alapvetően producerszemléletű menedzser vagyok. Szeretek belefolyni az alkotási folyamatokba, de tudom, hogy nem én vagyok a dolgok eredője. Olyan zenekarokkal dolgozom, amelyeknek a koncertjeire akkor is eljárnék, ha nem dolgoznánk együtt, mert hiteles és érdekes, amit csinálnak. A két legfontosabb zenekar, amellyel dolgozom, az a KiSTeHéN és a Babel.

rap: Hol és mikor láthatjuk őket?

NT: Két dolgot emelnék ki a jövőbeli történések közül: a KiSTeHéN zenekar március 18-án koncertezik az A38-on, Kollár-Klemencz Laci születésnapját is itt ünnepeljük majd. A Babellel pedig februárban egy hónapra „kiköltözünk” Londonba, és a klubkoncertek mellett három napot eltöltünk egy legendás analóg stúdióban is, ahol néhány dalt fel is veszünk egy neves producer vezényletével.

rap: Szerinted hol ronthatja el a legjobban az ember?

NT: Ha kiég vagy túlpörög.

rap: Van-e példaképed, kedvenced ebben a műfajban?

NT: Manapság teljesen megváltozott a zenekari menedzser szerepe. Én a 360 fokos modellben hiszek, de többféle út létezik a világban. Például zseniális az a gépezet, ahogy az RHCP működik, ugyanakkor bámulatos, ahogyan Josh Homme vagy Jack White irányítja a saját zenekarait.

rap: Milyen lenne a saját álomzenekarod?

NT: Egyszer volt 18 éves koromban egy álomzenekarom. Most is van kettő.

Figyelmébe ajánljuk

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.

Kultúrnemzet

„A nemzetgazdasági miniszter úr, Varga Mihály 900 millió forintot biztosított ennek az épületnek a felújítására – nyilván jó összeköttetésének köszönhetően. Lám, egy nemzeti kormányban még a pénzügyminiszter is úgy gondolja, hogy a kultúra nemcsak egy sor a magyar költségvetésben, hanem erőforrás, amelynek az ország sikereit köszönhetjük.”