Kiég vagy túlpörög - Nemes Tamás könnyűzenei menedzser

  • rés a présen
  • 2016. január 22.

Snoblesse

KiSTeHéN március 18-án az A38-on.

rés a présen: Mi volt a legjobb menedzseriskolád?

Nemes Tamás: 2008-ig 13 évet dolgoztam mint kereskedelmi menedzser Magyarországon működő multi cégek képviseleteinél, majd egy éles váltással kiköltöztem Londonba, ahol egy automata golfpálya karbantartása mellett elkezdtem koncerteket szervezni; főként magyar zenekarokat magyar közönségnek. Mivel ezek különböző méretű produkciók voltak, ezért a 150 fős kis klubtól az 1500 fős csarnokig dolgozhattam több helyszínnel is, ahol testközelből tapasztaltam meg ezek működését. Ebben az időszakban olyan szakembereket ismertem meg a zeneipar különböző területeiről, akiktől sokat tanultam, és inspirálólag hatottak rám.

rap: Miért jöttél vissza Magyarországra?

NT: Mert elég naiv voltam ahhoz, hogy azt gondoljam, Magyarországon is meg tudok élni abból, amit szeretek csinálni. De családi okai is voltak a hazaköltözésnek. Három éve vagyok itthon, és az elmúlt egy évet leszámítva folyamatosan azon vívódtam, hogy talán mégsem kellett volna visszajönnöm.

false

 

Fotó: Mihályi Erika

rap: Mik a te legfontosabb szabályaid a menedzs­mentben?

NT: A legfontosabb dolog számomra az egymásba vetett hit és bizalom. A saját munkámat tekintve pedig a logikus és racionális döntések mellett tudnom kell, mikor hallgathatok a megérzéseimre.

rap: Milyen zenekarokkal foglalkozol jelenleg?

NT: Alapvetően producerszemléletű menedzser vagyok. Szeretek belefolyni az alkotási folyamatokba, de tudom, hogy nem én vagyok a dolgok eredője. Olyan zenekarokkal dolgozom, amelyeknek a koncertjeire akkor is eljárnék, ha nem dolgoznánk együtt, mert hiteles és érdekes, amit csinálnak. A két legfontosabb zenekar, amellyel dolgozom, az a KiSTeHéN és a Babel.

rap: Hol és mikor láthatjuk őket?

NT: Két dolgot emelnék ki a jövőbeli történések közül: a KiSTeHéN zenekar március 18-án koncertezik az A38-on, Kollár-Klemencz Laci születésnapját is itt ünnepeljük majd. A Babellel pedig februárban egy hónapra „kiköltözünk” Londonba, és a klubkoncertek mellett három napot eltöltünk egy legendás analóg stúdióban is, ahol néhány dalt fel is veszünk egy neves producer vezényletével.

rap: Szerinted hol ronthatja el a legjobban az ember?

NT: Ha kiég vagy túlpörög.

rap: Van-e példaképed, kedvenced ebben a műfajban?

NT: Manapság teljesen megváltozott a zenekari menedzser szerepe. Én a 360 fokos modellben hiszek, de többféle út létezik a világban. Például zseniális az a gépezet, ahogy az RHCP működik, ugyanakkor bámulatos, ahogyan Josh Homme vagy Jack White irányítja a saját zenekarait.

rap: Milyen lenne a saját álomzenekarod?

NT: Egyszer volt 18 éves koromban egy álomzenekarom. Most is van kettő.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

A belülről bomlasztók

Fideszes alkalmazottak sopánkodnak, hogy ejnye, ejnye, nem vigyáz a Tisza Párt a szimpatizánsai adataira! A mostani adatszivárgási botrányt alaposan felhabosítva tálalja a kormánypárti közeg, a Tisza cáfol, hogy valóban kerültek ki valós adatok, de azokat más módon is beszerezhették fideszes körök.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le a figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.

A Bolsonaro-végjáték

Szeptember 11-én a brazil szövetségi legfelsőbb bíróság, a Supremo Tribunal Federal (STF) bűnösnek mondta ki a demokratikus rend elleni szövetkezésben és 27 év és 3 hónap szabadságvesztésre ítélte Jair Messias Bolsonarót, Brazília volt elnökét, aki 2019 és 2022 között töltötte be ezt a posztot.