Kiég vagy túlpörög - Nemes Tamás könnyűzenei menedzser

  • rés a présen
  • 2016. január 22.

Snoblesse

KiSTeHéN március 18-án az A38-on.

rés a présen: Mi volt a legjobb menedzseriskolád?

Nemes Tamás: 2008-ig 13 évet dolgoztam mint kereskedelmi menedzser Magyarországon működő multi cégek képviseleteinél, majd egy éles váltással kiköltöztem Londonba, ahol egy automata golfpálya karbantartása mellett elkezdtem koncerteket szervezni; főként magyar zenekarokat magyar közönségnek. Mivel ezek különböző méretű produkciók voltak, ezért a 150 fős kis klubtól az 1500 fős csarnokig dolgozhattam több helyszínnel is, ahol testközelből tapasztaltam meg ezek működését. Ebben az időszakban olyan szakembereket ismertem meg a zeneipar különböző területeiről, akiktől sokat tanultam, és inspirálólag hatottak rám.

rap: Miért jöttél vissza Magyarországra?

NT: Mert elég naiv voltam ahhoz, hogy azt gondoljam, Magyarországon is meg tudok élni abból, amit szeretek csinálni. De családi okai is voltak a hazaköltözésnek. Három éve vagyok itthon, és az elmúlt egy évet leszámítva folyamatosan azon vívódtam, hogy talán mégsem kellett volna visszajönnöm.

false

 

Fotó: Mihályi Erika

rap: Mik a te legfontosabb szabályaid a menedzs­mentben?

NT: A legfontosabb dolog számomra az egymásba vetett hit és bizalom. A saját munkámat tekintve pedig a logikus és racionális döntések mellett tudnom kell, mikor hallgathatok a megérzéseimre.

rap: Milyen zenekarokkal foglalkozol jelenleg?

NT: Alapvetően producerszemléletű menedzser vagyok. Szeretek belefolyni az alkotási folyamatokba, de tudom, hogy nem én vagyok a dolgok eredője. Olyan zenekarokkal dolgozom, amelyeknek a koncertjeire akkor is eljárnék, ha nem dolgoznánk együtt, mert hiteles és érdekes, amit csinálnak. A két legfontosabb zenekar, amellyel dolgozom, az a KiSTeHéN és a Babel.

rap: Hol és mikor láthatjuk őket?

NT: Két dolgot emelnék ki a jövőbeli történések közül: a KiSTeHéN zenekar március 18-án koncertezik az A38-on, Kollár-Klemencz Laci születésnapját is itt ünnepeljük majd. A Babellel pedig februárban egy hónapra „kiköltözünk” Londonba, és a klubkoncertek mellett három napot eltöltünk egy legendás analóg stúdióban is, ahol néhány dalt fel is veszünk egy neves producer vezényletével.

rap: Szerinted hol ronthatja el a legjobban az ember?

NT: Ha kiég vagy túlpörög.

rap: Van-e példaképed, kedvenced ebben a műfajban?

NT: Manapság teljesen megváltozott a zenekari menedzser szerepe. Én a 360 fokos modellben hiszek, de többféle út létezik a világban. Például zseniális az a gépezet, ahogy az RHCP működik, ugyanakkor bámulatos, ahogyan Josh Homme vagy Jack White irányítja a saját zenekarait.

rap: Milyen lenne a saját álomzenekarod?

NT: Egyszer volt 18 éves koromban egy álomzenekarom. Most is van kettő.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."