KONTINUUM – fényképek a 21. századból

  • 2012. augusztus 21.

Snoblesse

Magyar Ádám nagyvárosi fotósorozatai.


Magyar Ádám világutazóból lett fotográfus, ámbár ez nyilván durva leegyszerűsítése az alkotói pályának, melynek jelenlegi állomása Berlin – a német főváros állandó tartózkodási helyként szerepel Magyar CV-jében. Nagyvárosi (s különösképp a manhattani metró iránti) vonzalmairól árulkodik a fotográfus mindhárom, most kiállított sorozata is. A Squares, az Urban Flow és a Stainless című fotósorozatok a nagyvárosi élet jellegzetes közlekedési formáját, a nagy tömegekben való sodródást (történjen az gyalogosan vagy akár metrón) örökítik meg különböző technikákkal, például a művész saját fejlesztésű szkennerkamerája segítségével. A kiállítás szeptember 28-ig tekinthető meg a Faur Zsófi Galériában.

 

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.