KONTINUUM – fényképek a 21. századból

  • 2012. augusztus 21.

Snoblesse

Magyar Ádám nagyvárosi fotósorozatai.


Magyar Ádám világutazóból lett fotográfus, ámbár ez nyilván durva leegyszerűsítése az alkotói pályának, melynek jelenlegi állomása Berlin – a német főváros állandó tartózkodási helyként szerepel Magyar CV-jében. Nagyvárosi (s különösképp a manhattani metró iránti) vonzalmairól árulkodik a fotográfus mindhárom, most kiállított sorozata is. A Squares, az Urban Flow és a Stainless című fotósorozatok a nagyvárosi élet jellegzetes közlekedési formáját, a nagy tömegekben való sodródást (történjen az gyalogosan vagy akár metrón) örökítik meg különböző technikákkal, például a művész saját fejlesztésű szkennerkamerája segítségével. A kiállítás szeptember 28-ig tekinthető meg a Faur Zsófi Galériában.

 

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.