KONTINUUM – fényképek a 21. századból

  • 2012. augusztus 21.

Snoblesse

Magyar Ádám nagyvárosi fotósorozatai.


Magyar Ádám világutazóból lett fotográfus, ámbár ez nyilván durva leegyszerűsítése az alkotói pályának, melynek jelenlegi állomása Berlin – a német főváros állandó tartózkodási helyként szerepel Magyar CV-jében. Nagyvárosi (s különösképp a manhattani metró iránti) vonzalmairól árulkodik a fotográfus mindhárom, most kiállított sorozata is. A Squares, az Urban Flow és a Stainless című fotósorozatok a nagyvárosi élet jellegzetes közlekedési formáját, a nagy tömegekben való sodródást (történjen az gyalogosan vagy akár metrón) örökítik meg különböző technikákkal, például a művész saját fejlesztésű szkennerkamerája segítségével. A kiállítás szeptember 28-ig tekinthető meg a Faur Zsófi Galériában.

 

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.