Korai Öröm

  • 2015. július 30.

Snoblesse

Negyedszázados jubileumát éli a szinte intézménynek számító pszichedelikus-acid-tribal zenekar.
false

Ki gondolná, de már 25 éve nyűvi a koncertszínpadokat a Korai Öröm. A Fekete Lyukból induló, később az FMK-ban legendás klubesteket celebráló, a Tilos az Á-ban koncertlemezt készítő és megannyi ősacidpartin is fellépő zenekar – az ilyen hosszú sztorikban természetesen előforduló tagcserék dacára – máig meghatározó szereplője a magyar és nemzetközi pszichedelikus-acid-etno-tribal-rock színtérnek (a zenekar történetéről szóló, bő három éve készült interjúnkat itt olvashatják, a Kilián Zoltán basszusgitárossal-őstaggal készült rés a présen-beszélgetés szövegét pedig itt találják meg). A régi, a nagy ívű kompozíciókkal rendre beindítják a táncolni vágyó publikumot: amit dobokból, gitárokból, dorombból, szintiszőnyegekből, torokénekből és kántálásból ki lehet hozni, az mind beépül egymást követő és erősítő hullámokként érzékelhető produkciójukba. Valaha ők honosították meg nálunk azt a haladó hagyományt, hogy egy jó koncertet elektronikus tánczenei (akkoriban egyszerűen: acid) parti követett.

Ezúttal a délutáni – acidmentes – sáv az övék.

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.