Korai Öröm

  • 2015. július 30.

Snoblesse

Negyedszázados jubileumát éli a szinte intézménynek számító pszichedelikus-acid-tribal zenekar.
false

Ki gondolná, de már 25 éve nyűvi a koncertszínpadokat a Korai Öröm. A Fekete Lyukból induló, később az FMK-ban legendás klubesteket celebráló, a Tilos az Á-ban koncertlemezt készítő és megannyi ősacidpartin is fellépő zenekar – az ilyen hosszú sztorikban természetesen előforduló tagcserék dacára – máig meghatározó szereplője a magyar és nemzetközi pszichedelikus-acid-etno-tribal-rock színtérnek (a zenekar történetéről szóló, bő három éve készült interjúnkat itt olvashatják, a Kilián Zoltán basszusgitárossal-őstaggal készült rés a présen-beszélgetés szövegét pedig itt találják meg). A régi, a nagy ívű kompozíciókkal rendre beindítják a táncolni vágyó publikumot: amit dobokból, gitárokból, dorombból, szintiszőnyegekből, torokénekből és kántálásból ki lehet hozni, az mind beépül egymást követő és erősítő hullámokként érzékelhető produkciójukba. Valaha ők honosították meg nálunk azt a haladó hagyományt, hogy egy jó koncertet elektronikus tánczenei (akkoriban egyszerűen: acid) parti követett.

Ezúttal a délutáni – acidmentes – sáv az övék.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.