The Horrors

  • 2015. július 30.

Snoblesse

A 10-es évek vérszegény gitárpopkínálatának üde színfoltja.

Ha el akarjuk kerülni ismerőseink és barátaink lesajnáló, „ez már megint valami sablonos indie-szar?” kezdetű reakcióját, ajánljuk bátran a The Horrorst – tanácsolt kritikusunk, és érveket is felhozott a Sziget nagyszínpadának idei fellépői és főleg Luminous című lemezük mellett:

„Faris Badwanéké a lemezről lemezre javuló, fejlődőképes zenekar iskolapéldája – míg öt-tíz éve még úgy néztek ki, mint egy Tim Burton-film átlagos statisztái, addigra most már szinte az ősrajongóik sem emlékeznek a gótos kezdetekre. Az igazi nagy fordulatot a 2011-es Skying jelentette a karrierjükben, melyen erőteljes new wave-hatások sorakoztak a korábbiaknál jóval pozitívabb hangvételű dalokban.

false

Győztes formulán nem érdemes változtatni, úgyhogy nagy meglepetés most nem ér minket: a Luminous még optimistább és még new wave-esebb lett, gazdagon megszórva elektronikával, szóval, aki kásás gitárzúzást vár, az inkább más lemezt helyezzen a lejátszóba. A különbség talán annyi, hogy bizonyos daloknál a 80-as évekbeli újhullámos hősök mellett még olyan popkulturális kifejezéseket is meg lehet említeni, mint a baggy és a madchester. Valószínűleg sokakat rosszul érinthet viszont, hogy a First Day Of Springbe némi U2-s gitározás is beépül, de akik most azonnal lefele fordított kereszteket kezdenek el mutogatni, azok gyorsan megnyugodhatnak – a többi számban nem vendégeskedik (virtuálisan) The Edge.”

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.