Láthatatlan cirkusz a Trafóban

  • 2012. május 23.

Snoblesse

Charlie Chaplin lánya és Fellini bohóca a porondon.


A papa (Charlie Chaplin) is tudott egyet s mást a cirkusz világáról, de az igazi cirkuszfenomén és akrobata a kiterjedt Chaplin-klánból az 1951-ben született Victoria Chaplinből lett. Idestova negyven éve már, hogy saját cirkuszi társulattal és férjével, a bohócszerepet filmen (például Fellininél), színpadon és porondon is játszó Jean-Baptiste Thierrée-vel járja a világot. Az új cirkusz műfaja sokat köszönhet nekik, és sokat köszönhet az a 13 kacsa, 9 nyúl és 7 galamb is, amelyek fontos cirkuszi feladathoz jutnak műsorukban. De rajtuk kívül is sok egzotikus teremtmény látható a Láthatatlan cirkuszban. Olyanok, mint egy Miyazaki-rajzfilm figurái – jegyezte meg egy kritikus, egy másik meg azt jegyezte meg, hogy a Cirque du Soleil sem jöhetett volna létre, ha nincs a Láthatatlan cirkusz, melyben bicikliző csontvázak, különös kávéfőzők, esernyő alakú halak és hal formájú esernyők töltik meg a színpadot. Az előadások (június 2-án, 3-án, 4-én és 5-én) pontosan a meghirdetett időpontban, 20.30-kor kezdődnek!

 

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.