Lillian Axe és Helstar koncert

  • 2012. szeptember 7.

Snoblesse

Két kultikus dallamos hard rock zenekar egy estén.

Örülhetnek a „kemény zenék” legkevésbé kemény válfajainak rajongói: a dallamos hard rock és a power metal két nagy képviselője együtt érkezik Magyarországra, ráadásul egyikük sem járt még felénk korábban. A New Orleans-i Lillian Axe új lemezét és új énekesét mutatja be a Club 202-ben mindazoknak, akik a melodikusabb gitárzenékre gyengülnek, míg a texasi Helstar egy fokkal karcosabb zenével, de azért igencsak dallamos énekkel ad ízelítőt pályafutása elmúlt harminc évéből. Érdemes korán érkezni, mert már 17:30-tól a rockzenéé a klub: a két kultikus zenekar előtt a svájci Emerald, a dán Seven Thorns, a kanadai The Order Of Chaos és az osztrák Mortician melegít be.

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.