Magashegyi Underground

  • 2016. augusztus 23.

Snoblesse

Bocskor Bíborka bandája a víztorony árnyékában.

Nemrég készített interjúnkban BB-t faggattuk a Magashegyi Underground lelkületéről:

Magyar Narancs: Egy korábbi interjúban azt mondtad: „nem olyan lelkületű” a Magashegyi Underground, hogy csak úgy összedobjon egy lemezt, és ha meg is van, nehéz elengedni. Hogyan tudod ezt a „lelkületet” összeegyeztetni a zene praktikus, ipari részével?

false

 

Fotó: Sióréti Gábor

Bocskor Bíborka: Megvan a zenének a profánabb és az alkotói része is. Mi az alkotói részt nem tudjuk egyszerűen abbahagyni: a dalokból általában több verzió készül, sokat kidobunk, újragondolunk, és az lesz a végső forma, amit mind az öten leokézunk. Sokfélék vagyunk, rá kell, hogy érezzünk, mit is akarunk mutatni zeneileg. Amíg nincs meg a közös többszörös, nincs lemez, nincs dal.

MN: De melyik az a pont, amikor mégis el tudjátok engedni az új számokat?

BB: Van egyfajta gépezet, amely keretek közé teszi a zenekart. Van egy kiadónk, amivel azért nem olyan a viszonyunk, mint a régi popzenekaroknak, nem mondják meg, hogyan nézzünk ki és hány kiló legyek, de azért a határidőhöz próbáljuk tartani magunkat. Ennek nagyon örülünk, mert enélkül valószínűleg amőbaszerűen éldegélnénk, és nem jönne létre végső forma.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.