Mítoszok helyett – ’56

  • 2012. október 9.

Snoblesse

Három séta és egy városi biciklis túra a forradalom 56. évfordulóján Eörsi László történésszel.


Most nem a Svábhegy szellemeit veszi sorra, és nem Budapest II. világháborús ostromának emlékeit eleveníti fel a városi sétákat kínáló bupap kollektíva; most az '56-os forradalom helyszínei között vezet a mítoszoszlató séta: egyetlen mítosz, a forradalommal kapcsolatos mendemonda és féligazság sem érezheti magát biztonságban – erről a szakszerű idegenvezető, Eörsi László történész, az 56-os Intézet munkatársa gondoskodik. Nem csak a forradalom, de a forradalom utóéletének emblematikus helyszínei is sorra kerülnek a séták során, és szó lesz '56 legismertebb szereplőiről, többek között Tóth Ilonáról és Mansfeld Péterről is. Az első séta (október 20.) a Bem József-szobortól a Széna térig vezet, a második (október 21.) a Blaha Lujza téren kezdődik és a Köztársaság tér történetét eleveníti fel, míg a harmadik (október 22.) a Corvin közre fókuszál. A negyedik forradalmi séta (október 23.) pedig a bicikliseké: a forradalom legfőbb eseményeinek helyszínei között tekerhetnek a vállalkozó kedvű jelentkezők. Jelentkezés itt.

Figyelmébe ajánljuk

Mi az üzenete a Hadházy Ákos és Perintfalvi Rita elleni támadásoknak?

Bő húsz éve elvetett mag szökkent szárba azzal, hogy egy önjelölt magyar cowboy egyszer csak úgy döntsön: erővel kell megvédenie gazdáját a betolakodótól – ha jóindulatúan szemléljük a Hadházy Ákossal történteket. Ennél valószínűleg egyszerűbb a Perintfalvi Ritával szembeni elképesztően alpári hadjárat: nem könnyű érveket hozni amellett, hogy ez valaminő egyéni ötlet szüleménye.

Mi nem akartuk!

A szerző első regénye a II. világháború front­élményeinek és háborús, illetve ostromnaplóinak inverzét mutatja meg: a hátországról, egészen konkrétan egy Németváros nevű, a Körös folyó közelében fekvő kisváros háború alatti életéről beszél.

Mit csinálsz? Vendéglátózom

Kívülről sok szakma tűnik romantikusnak. Vagy legalábbis jó megoldásnak. Egy érzékeny fotográfus meg tudja mutatni egy-egy szakma árnyékos oldalát, és ezen belül azt is, milyen azt nőként megélni. Agostini, az érzékeny, pontos és mély empátiával alkotó fiatal fotóművész az édesanyjáról készített sorozatot, aki a családi éttermükben dolgozik évtizedek óta.