Morningdeer-lemezbemutató

  • 2013. szeptember 18.

Snoblesse

Az egyik legígéretesebb magyar énekes-dalszerző és nem kevésbé izgalmas kollégái. A lemezbemutató vendégei: Harcsa Veronika & Meszerics András. Fellép még: Mayberian Sanskülotts, Pegazusok Nem Léteznek.
false

Dányi Krisztina dalszerző-énekesnő 2010-ben kezdett felvételeket készíteni morningdeer név alatt. A legkülönbözőbb műfajok hatását (art-rock, barokk pop és lo-fi zajzene) mutató, de leginkább megkapó zenéket tartalmazó első albuma, a Days 2011-ben jelent meg. Ezt követően előbb négytagú együttessé alakította hálószobaprojektjét – amit rövid, ám annál sikeresebb turné után már tavaly nyáron fel is oszlatott. Azóta dolgozott az új hangzású zeneanyagon, a Concert On A Twig című új lemezén, amely 2013 nyarán jelent meg – persze Japánban, Nagy-Britanniában és Amerikában, a Whereabout Records gondozásában. A szerző, az elsőhöz hasonlóan, ezt a második morningdeer-albumot is egymaga hozta világra: a zeneszerzés, a szövegírás, az ének, az összes hangszer megszólaltatása, sőt még a hanganyag keverése is az ő sokoldalú tehetségét dicséri. Új számai leginkább még St. Vincent, Regina Spektor, a korai CocoRosie vagy a Radiohead hangulatait juttathatják eszünkbe, megújult koncertzenekarában pedig három tapasztalt zenész, Bolcsó Bálint, Halmos András és Mészáros Ádám biztosítja a kísérletező, mégis popos hátteret a dalok hangzáshű előadásához.

Támogató jelleggel fellépnek még a Mayberian Sanskülotts és a Pegazusok Nem Léteznek együttesek, amelyeket nem csupán a meghökkentő névadás, hanem a legendás Trabant együttes (meg a talán kicsit kevésbé világhírű the xx) életműve iránti fixáció is összeköt.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.